Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Σάββατο 3 Απριλίου 2010

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - ΤΙΜΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ (FAIR PLAY)

«ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ» («Τίμιο Παιχνίδι» - «Fair Play»)
Επιλέξτε φωτογραφικό υλικό, γελοιογραφίες και πληροφορίες που παρατείθονται πιο κάτω (ανάλογα με την ηλικία των παιδιών στα οποία απευθύνεστε) και ετοιμάστε μια παρουσίαση για το Τίμιο Παιχνίδι. Παρουσιάστε την στα παιδιά στην αρχή της σχολικής χρονιάς και κάντε το "fair play" το σύνθημα σας για κάθε αθλητική δραστηριότητα του σχολείου σας.





«Το να νικά κανείς τον εαυτό του, είναι η πρώτη και πιο λαμπρή από όλες τις νίκες»

Πλάτων

Για 1169 χρόνια (776πΧ – 393μΧ) διατηρήθηκε ο θεσμός των Ολυμπιακών Αγώνων γιατί στηριζόταν βασικά στο «ευ αγωνίζεσθαι»
Οι Ελλανοδίκες απέκλειαν τους αθλητές που διαπίστωναν ότι δεν διέπονται από ηθικές αρχές.
Το «ευ αγωνίζεσθαι» όχι μόνο ήταν θεμελιώδης αρχή στους αθλητικούς αγώνες, αλλά επεκτείνετο σε όλους τους τομείς της ζωής γενικότερα.

Ο Πίνδαρος, όχι μόνο προέτρεπε τους αθλητές να μην αδικούν τους συνανθρώπους τους με πράξεις, αλλά ούτε και με λόγια.
Και ο φιλόσοφος Νίκανδρος εξηγεί στο μαθητή του Φιλίνο, που ήθελε να τρέξει στην Ολυμπία, ότι «άνθρωπος δεν είναι αυτός που έχει μόνο δυνατό σώμα, αλλά αυτός που συγχρόνως έχει και όμορφη ψυχή και πνεύμα». (Ο Φιλίνος τελικά κέρδισε 5 φορές στην Ολυμπία, 4 φορές στα Νέμεα και Πύθια και 11 φορές στα Ίσθμια).

Με αυτές τις αρχές να διαπνέονται οι αρχαίοι Έλληνες, μεγαλούργησαν.

ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗΣ ΤΟΥ «ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ» ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ

Ο Αντίλοχος σε αγώνες αρματοδρομίας έξω από τα τείχη της Τροίας, παρεμπόδισε τα άλογα του Μενέλαου, τον οποίο και κέρδισε. Ο Μενέλαος τότε κατάγγειλε στον αγωνοθέτη Αχιλλέα τον Αντίλοχο, ο οποίος όμως παραδέχτηκε το σφάλμα του με τη δικαιολογία της νεανικής απερισκεψίας και ορκίστηκε ότι άθελά του τον εξαπάτησε. Ο Μενέλαος δέχτηκε τη μετάνοια του νεαρού Αντίλοχου και τον συμβούλευσε να αποφύγει δεύτερη φορά να εξαπατήσει τους καλύτερούς του.

Ο Εύπολος από τη Θεσσαλία, το 388 π.Χ., στην 98η Ολυμπιάδα, δωροδόκησε τρεις αντιπάλους του για να τον αφήσουν να νικήσει. Τιμωρήθηκαν και οι τέσσερις αθλητές και με τα χρήματα του προστίμου που τους επιβλήθηκε, κατασκευάστηκαν έξι ζάνες.
Κανένας δεν μπορούσε να αποφύγει την τιμωρία, εφόσον αποκαλυπτόταν ότι παραβίαζε την αρχή του «ευ αγωνίζεσθαι».

Ο βασιλιάς της Μακεδονίας Φίλιππος, ζήτησε συγγνώμη και πλήρωσε πρόστιμο, όταν κάποιος στρατιώτης του παρεμπόδισε τον Αθηναίο Φρύνωνα να πάει στην Ολυμπία για να παρακολουθήσει τους αγώνες, παραβιάζοντας έτσι την εκεχειρία.


ΚΩΔΙΚΑΣ ΗΘΙΚΗΣ Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής

1. Η προστασία της αξιοπρέπειας του ατόμου είναι μια θεμελιώδης απαίτηση του Ολυμπισμού

2. Δεν επιτρέπεται καμιά διάκριση μεταξύ των συμμετεχόντων βάσει
Της φυλής
Του φύλου
Της Εθνικής προέλευσης
Της θρησκείας
Της φιλοσοφικής ή πολιτικής άποψης
Της οικογενειακής κατάστασης και άλλων λόγων

3. Δεν επιτρέπεται καμιά ενέργεια που να βλάπτει τους συμμετέχοντες
Σωματικά ή Πνευματικά
Απαγορεύονται όλες οι μορφές ντόπινγκ

4. Απαγορεύεται κάθε μορφή παρενόχλησης των συμμετεχόντων
Σωματική
Πνευματική
Επαγγελματική

5.Τα μέλη της Ολυμπιακής Επιτροπής πρέπει να εγγυώνται
Την ασφάλεια των αθλητών
Την υγεία και ευημερία
Την ιατρική φροντίδα
Έτσι που να διασφαλίζεται η φυσική και πνευματική τους ισορροπία

ΚΩΔΙΚΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΘΛΗΤΩΝ
Σημασία δεν έχει αν νικήσω ή χάσω, αλλά το πως αγωνίζομαι

1. Αγωνίσου για τη διασκέδαση και όχι για να ευχαριστήσεις τους γονείς, τον προπονητή ή οποιοδήποτε άλλο.

2. Παίξε με βάση τους κανονισμούς.

3. Ποτέ μην αμφισβητείς την απόφαση του διαιτητή. Άφησε τον αρχηγό ή τον προπονητή να ζητήσει εξηγήσεις αν χρειάζεται.

4. Να ελέγχεις τα νεύρα σου και να μη φωνάζεις ή να αντιδράς βίαια.

5. Να εργάζεσαι για τον εαυτό σου και την ομάδα σου στον αγώνα και θα ωφεληθεί και η δική σου επίδοση και της ομάδας σου.

6. Να επευφημείς όλες τις καλές προσπάθειες.

7. Να συμπεριφέρεσαι στους συναθλητές και αντιπάλους, όπως θα ήθελες να σου συμπεριφέρονται.

8. Να θυμάσαι ότι στόχος της προπόνησης ή του αγώνα είναι η διασκέδαση. Βελτίωσε τις δεξιότητές σου και να αισθάνεσαι καλά.

9. Μην υπερηφανεύεσαι για την επίδοσή σου.

10. Συνεργάσου με τον προπονητή σου, τους συναθλητές σου και αντιπάλους, γιατί χωρίς αυτούς δεν υπάρχει αγώνας.

11. Να θυμάσαι ότι για να υπάρχει νικητής οφείλεται στην παρουσία του ηττημένου.

12. Να θυμάσαι «τίμιο παιχνίδι παντού και πάντα»

ΜΕΡΙΚΕΣ ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΤΙΜΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου