Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΣΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Κτυπήματα μπάλας με τη ρακετα (Ατομική Καρτέλα Επιδόσεων)
Για εισαγωγή και επαναφορά των δεξιοτήτων που απέκτησαν το παιδιά στα προηγούμενα μαθήματα δίνουμε στον κάθε μαθητή μια ρακέτα και ένα μπαλάκι μαζί με μια ατομική καρτέλα επιδόσεων για να καταγράφει τα αποτελέσματα του.

Η διάρκεια κάθε δραστηριότητας που καταγράφεται στην Ατομική Καρτέλα διαρκεί περίπου 30 δευτερόλεπτα. Στο τέλος κάθε δρατηριότητας ο κάθε μαθήτης καταγράφει στην ατομική καρτέλα την επίδοση και προχωρά στην επόμενη δραστηριότητα.

Χρησιμοποιούμε το σφυρί μας ή ένα σύνθημα (πάμε - τέλος) για την έναρξη και τη λήξη κάθε δραστηριότητας. Με το πρώτο σήμα οι μαθητές που κάθονται στο έδαφος παίρνουν ρακέτα και μπαλάκι και ξεκινούν και με το δεύτερο κάθονται πάλι στο έδαφος να καταγράψουν την επίδοση τους για να συνεχίσουμε πιο κάτω και πάλι με το σήμα του δασκάλου.

Η Ατομική Καρτέλα μπορεί να περιλαμβάνει τις πιο κάτω δραστηριότητες:

1. Συνεχόμενα κτυπήματα της μπάλας στην ρακέτα (forehand)

2. Συνεχόμενα κτυπήματα της μπάλας στη ρακέτα (backhand)

3. Εναλάξ συνεχόμενα κτυπήματα (forehand - backhand) της μπάλας στη ρακέτα

4. Συνεχόμενα κτυπήματα της μπάλας στο έδαφος (forehand)

5. Συνεχόμενα κτυπήματα της μπάλας στο έδαφος (backhand)

6. Εναλάξ συνεχόμενα κτυπήματα (forehand - backhand) της μπάλας στο έδαφος

7. Συνεχόμενα κτυπήματα της μπάλας στον τοίχο με κτύπημα στο έδαφος (forehand)

8. Συνεχόμενα κτυπήματα της μπάλας στον τοίχο με κτύπημα στο έδαφος (backhand)

9. Εναλάξ συνεχόμενα κτυπήματα (forehand - backhand) της μπάλας στον τόιχο με κτύπημα στο έδαφος

10. Συνεχόμενα κτυπήματα της μπάλας στον τοίχο χώρις κτύπημα στο έδαφος (forehand)

11. Συνεχόμενα κτυπήματα της μπάλας στον τοίχο χωρίς κτύπημα στο έδαφος (backhand)

12. Εναλάξ συνεχόμενα κτυπήματα (forehand - backhand) της μπάλας στον τόιχο χωρίς κτύπημα στο έδαφος

Επιλέξτε όσες δραστηριότητες σας βολεύουν ανάλογα με την ηλικία και τις ικανότητες των παιδιών που έχετε και φτιάξτε τις δικές σας Ατομικές Καρτέλες.

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Σκυταλοδρομίες με κτυπήματα της μπάλας
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των 4-5. Κάθε παιδί έχει τη δική του ρακέτα. Ο πρώτος της ομάδας διανύει μια απόσταση κάνοντας συνεχόμενα κτυπήματα με το μπαλάκι στη ρακέτα (είτε forehand είτε backhand είτε εναλάξ) και επιστρέφει πίσω για να αφήσει το μπαλάκι στην ρακέτα του επόμενου παίκτη για να συνεχίσει.

Η ίδια δραστηριότητα μπορεί να γίνει με κτυπήματα (είτε forehand είτε backhand είτε εναλάξ) με κτύπημα της μπάλας στο έδαφος.


Θα μπορούσε για προετοιμασία των παιδιών και καλύτερα αποτελέσματα σε ομαδικό επίπεδο οι πιο πάνω δραστηριότητες να προηγηθούν σε ζευγάρια.

Τέλος η διαδρομή που θα ακολουθούν οι παίκτες αλλά και ο τρόπος μετακίνησης τους μπορούν να διαφοροποιούνται κάθε φορά ανάλογα με την ηλικία και τις ικανότητες των παιδιών.

διαδρομές: ευθεία, καμπύλη, ζιγκ -ζαγκ, πέρασμα εμποδίων,κλπ

μετακίνηση: περπάτημα, τροχάδην, όπισθεν κίνηση, πλάγια βήματα, κλπ

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Παιχνίδι με πάγκους (Bench Table Tennis)

Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια ο ένας απέναντι από τον άλλο σε απόσταση 4-5 μέτρα. Μεταξύ των παιδιών τοποθετούμε ένα πάγκο γυμναστικής ή ένα παρόμοιο εμπόδιο χαμηλού σχετικά ύψους. Εισάγουμε σιγά - σιγά τους βασικούς κανόνες της επιτραπέζιας αντισφαίρισης όπως είναι το σερβίς, το κτύπημα της μπ΄΄αλας στο αντίπαλο γήπεδο πριν την επιστροφή, το σκορ κλπ.

Η δραστηριότητα αυτή σε πρώτο στάδιο καλό θα ήταν να έχει συναγωανιστικό και όχι ανταγωνιστικό χαρακτήρα (πόσες συνεχόμενες πάσες μπορεί να κάνει το κάθε ζευγάρι). Σε μετέπειτα στάδιο μπορεί να οριοθετήσουμε και το γήπεδο και η δραστηριότητα να αποκτήσει ανταγωνιστικό χαρακτήρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου