Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Δευτέρα 12 Απριλίου 2010

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ - ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΒΑΡΟΥΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Εκπαιδευτική Γυμναστική
Θέμα: Μεταφορά και υποδοχή βάρους - Ισορροπίες

Στόχοι:
Οι μαθητές να:
- κατανέμουν σωστά το βάρος τους για να ισορροπούν σε διάφορες καταστάσεις και σε διάφορα σημεία του σώματος τους.
- εκτελούν ατομικά συμμετρικές και ασύμμετρες ισορροπίες.
- χρησιμοποιούν κατά την εκτέλεση ισορροπιών διαφορετικά επίπεδα και διαφορετικές κατευθύνσεις.
- ενώνουν ισορροπίες με διάφορους τρόπους μετακίνηση – ταλάντωση - άλμα – ρολάρισμα - στροφή – κλπ
- παρουσιάζουν ατομικά ένα πρόγραμμα από διάφορες ισορροπίες.
- αξιολογούν ένα πρόγραμμα από διάφορες ισορροπίες στηριζόμενοι σε συγκεκριμένα κριτήρια.

Υλικά:
Στρώματα γυμναστικής (1 κάθε ζευγάρι)
Πάγκοι εργασίας
Καρτέλες με ισορροπίες
Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
Ραδιοκασετόφωνο (μουσική)
Αφρώδη Ζάρια με εικόνες -αριθμούς

Χώρος: κλειστή αίθουσα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση – Στοχοθεσία – Έλεγχος

Τραγούδι « Χόπι – χόπι»
Μέσα από το τραγούδι επαναφέρουμε στη μνήμη μας μέρη του σώματος που θα χρησιμοποιήσουμε μετά στις ισορροπίες μας

«Το τρένο ξεκινά»
Στο χώρο έχουμε σκορπισμένα διάφορα όργανα (κρεβατάκια , πάγκους εργασίας) αρκετά ώστε να αναλογούν 1 για κάθε παιδί. Τα παιδιά με επικεφαλή το δάσκαλο σχηματίζουν στη σειρά, το ένα πίσω από το άλλο, ένα τρένο. Το τρένο κάθε φορά κινείται στο χώρο με διάφορες μορφές μετακίνησης. Με το που φωνάζει ο δάσκαλος «στάση» τα παιδιά εγκαταλείπουν το τρένο και τρέχουν να κάνουν μια ισορροπία πάνω σε ένα από τα όργανα Με το νέο σήμα του δασκάλου και το άκουσμα της λέξης «τρένο» τα παιδιά σχηματίζουν και πάλι το τρένο τους για να συνεχίσει το ταξίδι του.

Αρχικά η δραστηριότητα γίνεται ελεύθερα. Στις επόμενες επαναλήψεις ο εκπαιδευτικός θέτει περιορισμούς για τις ισορροπίες πάνω στα όργανα:
- ισορροπίες σε χαμηλό επίπεδο
- ισορροπίες σε ψηλό επίπεδο
- ισορροπίες σε μεσαίο επίπεδο
Συζητούμε για τα μέρη του σώματος που χρησιμοποιήσαμε στις ισορροπίες μας.
χέρια , πόδια , κεφάλι , κοιλιά, κάθισμα κλπ

Πιθανές μετακινήσεις:
Τρέξιμο
Πλάγια Βήματα
Πηδηματάκια
Σκιίπινγκ
Γκάλοπ
Μπορεί κάθε φορά να επιλέγει τη μορφή μετακίνησης ένας από τους επιβάτες του τρένου(μαθητής)

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Ρίχνω το ζάρι
Οι μαθητές εργάζονται όλοι στο έδαφος (ανά δύο σε κρεβατάκια). Κάθε φορά ένας μαθητής ρίχνει το ζάρι (με αριθμούς από το 1 μέχρι το 6). Ο μαθητής φωνάζει δυνατά τον αριθμό και οι συμμαθητές του έχουν περιορισμένο χρόνο για να εκτελέσουν ισορροπίες σε τόσα μέρη του σώματος τους όσο είναι ο αριθμός στο ζάρι.
Η ίδια δραστηριότητα με ηλεκτρονικό ζάρι στον Η/Υ

Κάνε τη δική σου ισορροπία
Τοποθετούνται στα όργανα καρτέλες στις οποίες καθορίζονται σχηματικά συγκεκριμένα σημεία του σώματος για να εκτελέσουν οι μαθητές μια ισορροπία. Τα παιδιά κινούνται με το σήμα του εκπαιδευτικού από όργανο σε όργανο και καλούνται να εκτελέσουν τις δικές τους ισορροπίες με βάση την καρτέλα που έχει σε κάθε όργανο. Ζητείτε από άλλα παιδιά να μαντέψουν με βάση την ισορροπία ενός συμμαθητή τους ποια μέρη του σώματος είχε πάνω η καρτέλα του.

Διαφοροποίηση εργασίας :
Τα παιδιά που δείχνουν φόβο να ανέβουν στους πάγκους εργασίας ή παιδιά Ειδικής Μονάδας μετακινούνται μεταξύ τριών σταθμών με αφρώδη ζάρια και καλούνται:
Α) να μιμηθούν ισορροπίες που βλέπουν σε εικόνες
Β) να κάνουν ισορροπίες με βάση των αριθμό που ρίχνουν στο ζάρι
Γ) να κάνουν ισορροπίες στο επίπεδο που δείχνει το ζάρι

Συμμετρικές – Ασύμμετρες ισορροπίες
Παρουσιάζουμε στα παιδιά δυο εικόνες που παρουσιάζουν μια συμμετρική και μια ασύμμετρη ισορροπία αντίστοιχα. Ζητούμε να εντοπίσουν τη διαφορά τους. Παρουσιάζονται και πάλι οι δυο εικόνες με τον άξονα συμμετρίας και τις ονομασίες τους.
Καταλήγουμε στα χαρακτηριστικά μιας συμμετρικής ισορροπίας (Τα μέρη του σώματος στην αριστερή πλευρά και τη δεξιά πλευρά εκτελούν την ίδια κίνηση) και τα παιδιά εκτελούν συμμετρικές ισορροπίες στα τρία επίπεδα χώρου.

«Η κακιά μάγισσα και οι μεταμορφώσεις»
Μέσα από ένα παιχνίδι (Η/Υ) τα παιδιά καλούνται να μεταμορφωθούν σε διάφορα αντικείμενα, κάνοντας την ανάλογη ισορροπία
Μεταμορφώσεις
Μολύβι , αυγό, γέφυρα, αστέρι, βάρκα, κεράκι

Μέσα από το πιο πάνω παιχνίδι διδάσκουμε:
Ισορροπία και κίνηση ελεύθερων μερών
Οι μαθητές καλούνται να βρουν κινήσεις που μπορούν να κάνουν τα ελεύθερα μέρη του σώματος τους κατά τη διάρκεια μιας ισορροπίας.

Κινήσεις
Περιστροφές , άνοιγμα – κλείσιμο χεριών ποδιών, κλπ

Ενώνω 2 ισορροπίες
Καθοδηγούμενα τα παιδιά από το δάσκαλο καταλήγουμε σε διάφορους τρόπους για να ενώσουμε δυο ισορροπίες και να φτιάξουμε ένα σύντομο πρόγραμμα.
Τα παιδιά καλούνται να ενώσουν 2 ισορροπίες (από μολύβι σε αυγό) εκτελώντας μεταξύ των δυο ισορροπιών κάθε φορά μια καθορισμένη μετακίνηση ή άλλες κινήσεις που θα τους καθορίσει το ηλεκτρονικό ζάρι στον Η/Υ

Μετακινήσεις
Τρέξιμο, κουτσό, πίσω βήματα, πηδηματάκια κλπ

Αξιολογούμε τις ισορροπίες και δείχνουμε διαφορετικές εκτελέσεις για τον κάθε αριθμό.

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Ατομικό Πρόγραμμα Ισορροπιών
Δίνεται στα παιδιά χρόνος και καλούνται να εκτελέσουν ένα σύντομο πρόγραμμα στο οποίο θα ενώσουν με διάφορους τρόπους που διδάχθηκαν 4-5 ισορροπίες.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Παρουσίαση επιλεγμένων εργασιών
Ανακεφαλαίωση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου