Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Πέμπτη, 8 Απριλίου 2010

ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ - ΤΕΝΙΣ 10 ΒΗΜΑΤΩΝ

Τένις 10 βημάτων (Tennant, 2005)


Το τένις 10 βημάτων είναι μια διαβάθμιση 10 εύκολων βημάτων τα οποία επιτρέπουν σε καινούργιους παίκτες χωρίς καθόλου εμπειρία να αποκτήσουν τις ικανότητες ανταλλαγής (rally) πολύ γρήγορα. Μέχρι το τέλος κάθε παίκτης είναι ικανός να σερβίρει, ανταλλάσσει και σκοράρει σε μικρό γήπεδο.

1. Αυτό-τροφοδοσία

• Οι παίκτες ζωγραφίζουν έναν κύκλο ενός μέτρου στο γήπεδο.
• Κτυπούν την μπάλα προς το ύψος του κεφαλιού ώστε αυτή να αναπηδήσει στον κύκλο.
• Η μπάλα πρέπει να κτυπηθεί προς τα επάνω χρησιμοποιώντας ανοιχτό κεφάλι ρακέτας με μια μαλακή από κάτω προς τα πάνω κίνηση. Το φόλοου θρου πρέπει να ακολουθεί την μπάλα.

2. Όπως το 1 αλλά με μπάκχαντ.
• Προοδευτικά σε διαδοχικά σετ των 5 χρησιμοποιώντας φόρχαντ και μπάκχαντ.
• Να δίνεται έμφαση στο κτύπημα προς τα πάνω και στην επαφή ρακέτας και μπάλας μπροστά και πλάγια από το σώμα.

3. Ανταλλαγή με συμπαίκτη.
• Οι παίκτες στέκονται σε απόσταση 1 μέτρου με έναν κύκλο ζωγραφισμένο μεταξύ αυτών.
• Οι παίκτες κάνουν ανταλλαγές κτυπημάτων μέχρι το ύψος του κεφαλιού εξασφαλίζοντας την αναπήδηση μέσα στον κύκλο. Κάνουν 4 σετ από 5 κτυπήματα με το πίσω μέρος του χεριού να κοιτάει προς τα κάτω (φόρχαντ) και τέσσερα σετ από πέντε κτυπήματα με το πίσω μέρος του χεριού να κοιτάει προς τα επάνω (μπάκχαντ).

4.
• Οι παίκτες βρίσκονται ένας απέναντι από τον άλλον με ένα κύκλο μπροστά από κάθε παίκτη έτσι ώστε η απόσταση μεταξύ των κύκλων να είναι 1 μέτρο.
• Οι παίκτες κτυπούν διαδοχικά την μπάλα μέχρι το ύψος του κεφαλιού ώστε αυτή να αναπηδήσει στον κύκλο του άλλου παίκτη χρησιμοποιώντας φόρχαντ κτύπημα

5. Όπως το 4 αλλά τώρα κάνουν 4 σετ από 5 κτυπήματα μπάκχαντ.
• Να δίνεται έμφαση στο κτύπημα προς τα πάνω και στην επαφή ρακέτας και μπάλας μπροστά και πλάγια από το σώμα.

6. Όπως το 4 αλλά οι παίκτες έχουν από 2 κύκλους οι οποίοι απέχουν μεταξύ τους 2 μέτρα.
• Οι παίκτες κτυπούν την μπάλα στο ύψος του κεφαλιού έτσι ώστε να αναπηδά διαδοχικά τον αριστερό και δεξιό κύκλο του συμπαίκτη .
• Κτύπα την μπάλα προς τα πάνω χρησιμοποιώντας ένα ανοιχτό πρόσωπο ρακέτας. Δίνεται έμφαση στο κτύπημα προς τα πάνω και στην επαφή ρακέτας και μπάλας μπροστά και πλάγια από το σώμα.
• Οι παίκτες εάν θέλουν μπορούν να χρησιμοποιούν δύο χέρια για να κρατήσουν τη ρακέτα στο μπάκχαντ.

7. Όπως το 6 αλλά οι παίκτες μπορούν να σκοπεύουν κατά βούληση όποιον κύκλο επιθυμούν.
• Οι προπονητές πρέπει να ελέγχουν την ισορροπία των παικτών, το κτύπημα προς τα πάνω, την επαφή ρακέτας με μπάλα μπροστά και πλάγια από το σώμα και την επιστροφή στη θέση ετοιμότητας.


8. Όπως στο 6 με τους κύκλους 1 μέτρο ο καθένας από ένα απλό δίχτυ (σχοινί, γραμμή από κώνους κλπ).
• Οι προπονητές πρέπει να ελέγχουν την ισορροπία των παικτών, το κτύπημα προς τα πάνω,την επαφή ρακέτας με μπάλα μπροστά και πλάγια από το σώμα και την επιστροφή στη θέση ετοιμότητας.

9. Όπως το 8 αλλά οι παίκτες παίζουν πάνω από ένα κανονικό δίχτυ σε ένα μικρό τετράγωνο γήπεδο δύο μέτρων αντί να χρησιμοποιούν κύκλους. Οι ανταλλαγές πρέπει αρχικά να γίνονται συναγωνιστικά, αλλά μπορούν να γίνονται και ανταγωνιστικά.
• Ο προπονητής μπορεί να βάζει κανονισμούς για να επιτρέπει μόνο παιχνίδι εδάφους.
• Άρχισε την ανταλλαγή με ένα ‘ευγενικό’ σερβίς κάτω από τον ώμο.


10. Όπως το 9 αλλά οι παίκτες παίζουν σε ένα μικρό τετράγωνο γήπεδο τεσσάρων μέτρων.
• Ο προπονητής μπορεί να εισάγει ένα ‘ευγενικό’ πάνω από τον ώμο σερβίς για να εισάγει την αίσθηση ενός διαφορετικού σημείο επαφής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου