Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Παρασκευή 16 Απριλίου 2010

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Θέμα : Επιτραπέζια Αντισφαίριση

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση - Στοχοθεσία

Ισορροπίες με τη μπάλα στη ρακέτα Τα παιδιά κινούνται στο χώρο με διάφορους τρόπους σύμφωνα με τις οδηγίες του δασκάλου, στηρίζοντας το μπαλάκι πάνω στη ρακέτα τους.

Με αργό πεπάτημα προς τα μπροστά. Με αργό περπάτημα προς τα πίσω. Με χαλαρό τροχάδην. Με πλάγια βήματα. Με τα πόδια λυγισμένα. Με συχνές αλλαγές χεριού που κρατά τη ρακέτα. κλπ.

Mε το σήμα του δασκάλου (είτε με το σταμάτημα της μουσικής αν βάλουμε μουσική) σταματούν και εκτελούν μια ισορροπία με το μπαλάκι να στηρίζεται στη ρακέτα τους. Προτρέπουμε τα παιδιά να εκτελέσουν ισορροπίες σε όλα τα επίπεδα και να στηρίζονται σε διάφορα μέρη του σώματος τους.

Σκυταλοδρομία με την μπάλα να στηρίζεται στη ρακέτα
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των 4-5 και μπαίνουν σε γραμμή ο ένας πίσω από το άλλο σε σημείο που τους καθορίζουμε. Με το σήμα του δασκάλου τα πρώτα παιδία κάθε ομάδας στηρίζοντας το μπαλάκι τους πάνω στη ρακέτα τρέχουν μια μικρή απόσταση και επιστρέφουν για να μεταβιβάσουν την μπ΄΄αλα στη ρακέτα του δεύτερου παιδιού.Η σκυταλοδρομία συνεχίζεται μέχρι να τρέξουν όλα τα παιδιά της ομάδας.

Μπορούμε να επαναλάβουμε τη σκυταλοδρομία με ζικ-ζακ τρέξιμο ανάμεσα από εμπόδια ή με όποιο άλλο τρόπο κρίνουμε εμείς.



ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Κύλισμα της μπάλας με τη ρακέτα
Τα παιδιά κάθονται με ανοικτά τα πόδια σε μικρή απόσταση από ένα τοίχο και με τη ράκετα τους σπρώχνουν το μπαλάκι τους (με κτύπημα backhand με τη ρακέτα ανάμεσα στα πόδια τους) να κυλήσει προς τον τοίχο, να κτυπήσει πάνω σε αυτόν και να επιστέψει πίσω για να συνεχίσουν με νέο σπρώξιμο.

Προσέχουμε ώστε το μπαλάκι να κυλάει στο έδαφος καθόλη τη διάρκεια της πορείας του.

Σταδιακά μπορούμε να αυξήσουμε την απόσταση των παιδιών από τον τοίχο.

Κύλισμα της μπάλας με τη ρακέτα σε ζευγάρια
Η πιο πάνω δραστηριότητα με τα παιδιά να κάθονται το ένα απέναντι από το άλλο με ανοικτά πόδια σε μικρή απόσταση και να ανταλλάσουν πάσες με κύλισμα της μπάλας (με κτύπημα backhand με τη ρακέτα ανάμεσα στα πόδια τους).

Σταδιάκά μπορούμε να αυξήσουμε την απόσταση μεταξύ των παιδιών.
Κύλισμα της μπάλας με τη ρακέτα στο τραπέζι
Τα παιδιά σε ζευγάρια χρησιμοποιούν τις πλευρές ένος κανονικού τραπεζιού επιτραπέζιας αντισφαίρισης για να ανταλλάξουν πάσες με κύλισμα της μπάλας πάνω στο τραπέζι όπως έκαναν προηγουμένως στο πάτωμα.

Σε ένα τραπέζι μπορούν να απασχοληθούν 4 ζευγάρια ( 8 συνολικά παιδιά)

Στις άκριες του τραπεζιού προτιμούμε να βάλουμε τους πιο καλούς παίκτες.

Σημεία προσοχής:
Η ρακέτα σε ευθεία θέση
Η ρακέτα δεν γδέρνει το τραπέζι

Η μπάλα να κυλά με το λιγότερο θόρυβο

Παιχνίδι με κύλισμα της μπάλας στο τραπέζι
Τα ζευγάρια διαγωνίζονται σε παιχνίδι με κύλισμα της μπάλας στο τραπέζι όπως την προηγούμενη δραστηριότητα. Το παιχνίδι διαρκεί μέχρι τους 11 πόντους. Πόντος κερδίζεται κάθε φορά που ένας παίκτης δενκαταφέρει να επιστρέψει την μπάλα στον άλλο. Μπάλες που βγαίνουν έξω από το πλάι είανι χαμένος πόντος.

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Παιχνίδι στον τοίχο Τα ζευγάρια διαγωνίζονται σε παιχνίδι στον τοίχο με ελεύθερο κτύπημα (forehand - backhand). Αφήνουμε την μπάλα να κτυπήσει στο τοίχο και μετά μια φορά στο πάτωμα προτού την κτυπήσει ο άλλος παίκτης στον τοίχο.

Για πιο ικανά παιδιά μπορούμε να καθορίσουμε μια γραμμή στον τοίχο σαν net ή ακομή να καθορίσουμε και όρια του γηπέδου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου