Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Τρίτη, 16 Μαρτίου 2010

ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΚΥΚΛΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΗ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ρυθμική Γυμναστική


Θέμα: Γνωριμία με τα όργανα της Ρυθμικής (κυκλική γύμναση)

Στόχοι:
Οι μαθητές να
- εκτελούν ρυθμικές γυμναστικές προτάσεις (κινητικές – στατικές).
- εκτελούν ρυθμικές γυμναστικές προτάσεις με τη χρήση οργάνων.
• μπάλες
• κορδέλες
• σχοινάκια
• στεφανάκια
• ράβδοι (κορίνες)
- παρουσιάζουν σε ομάδες ένα συγχρονισμένο πρόγραμμα από ρυθμικές γυμναστικές προτάσεις με τη χρήση οργάνων.
- χρησιμοποιούν κατά την εκτέλεση ατομικών ή ομαδικών ρυθμικών γυμναστικών προτάσεων διαφορετικά επίπεδα, διαφορετικές κατευθύνσεις και διαφορετικές εντάσεις.
- γνωρίσουν το μοντέλο της κυκλικής γύμνασης με σταθμούς δραστηριοτήτων.

Υλικά:
5 διαφορετικοί σταθμοί με:
• μπάλες
• κορδέλες
• σχοινάκια
• στεφανάκια
• ράβδοι (κορίνες)

Καρτέλες με οδηγίες
Καρτέλες με εισηγήσεις

Χώρος: Κλειστή αίθουσα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση – Στοχοθεσία – Έλεγχος

Κινητικές – Στατικές προτάσεις
Τα παιδιά αραιώνουν στο χώρο και εκτελούν πότε κινητικές και πότε στατικές προτάσεις με το σώμα τους.

Ζητούμε από τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν στις προτάσεις τους
- και τα τρία επίπεδα του χώρου ( χαμηλό – μεσαίο – ψηλό)
- διαφορετικές κατευθύνσεις
- διαφορετικές μορφές μετακίνησης
- διαφορετικές εντάσεις

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Δίνουμε στις ομάδες την καρτέλα εργασίας
Στην καρτέλα δίνουμε οδηγίες και συμβουλές που πρέπει να θυμούνται όταν δουλεύουν στις ομάδες τους καθώς και το πως η ομάδα θα μετακινείται από σταθμό σε σταθμό με το σήμα του εκπαιδευτικού.



Η κάθε ομάδα θα περάσει με τη σειρά από 5 σταθμούς
• μπάλες
• κορδέλες
• σχοινάκια
• στεφανάκια
• ράβδοι (κορίνες)

Σε κάθε σταθμό υπάρχει καρτέλα με οδηγίες αλλά και καρτέλα με ιδέες (βλέπε ΚΑΡΤΕΛΕΣ - ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ) που θα βοηθήσει τα παιδιά στην εργασία τους.


Καρτέλα με οδηγίες


Αλλαγή σταθμού κάθε 5 λεπτά με το σήμα του εκπαιδευτικού.


ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Συζητούμε το στόχο του μαθήματος και τα παιδιά λένε τις εντυπώσεις τους από την επαφή τους με τα όργανα της ρυθμικής γυμναστικής.
Αναφορά στην επέκταση του θέματος σε επόμενα μαθήματα με ξεχωριστά μαθήματα για κάθε ένα από τα όργανα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου