Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Τρίτη, 9 Μαρτίου 2010

ΣΗΜΑΤΑ - ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΕΙΣ - ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ - ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Θέμα: Σήματα – Οριοθετήσεις – Ομαδοποιήσεις –Σχηματισμοί
Μεταφορά μπάλας


Στόχοι: Οι μαθητές να: - κινηθούν αλλάζοντας σχηματισμούς ( ομάδα , γραμμή , κύκλος , ζεύγη ) ελεύθερα στο χώρο.
- ξεκινούν και να σταματούν στο σήμα ή παράγγελμα του δασκάλου ( οπτικά – ακουστικά ερεθίσματα )
- κινηθούν μέσα έξω και γύρω , διαμέσου ορίων.
- μεταφέρουν την μπάλα με διάφορους τρόπους.
- συνεργάζονται σε μικρές ομάδες για επίλυση προβλημάτων.

Υλικά:
μπάλες (1 κάθε παιδί)
στεφανάκια στήριξης μπαλών
κώνοι (1 κάθε ομάδα)
εμπόδια (1 κάθε ομάδα)
κρεβατάκια (1 κάθε ομάδα)

Χώρος: Γήπεδο καλαθόσφαιράς

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Στοχοθεσία

Τα παιδιά κινούνται στο χώρο ελεύθερα αποφεύγοντας τις μπάλες σε συγκεκριμένα όρια που τους καθορίζονται ( γραμμές – κώνοι ).
- κίνηση ζικ – ζακ ανάμεσα από μπάλες
- πηδώ πάνω από μπάλες
- αγγίζω μπάλα με τα χέρια ενώ κινούμαι
- παίρνω μπάλα και μετακομίζω θέση

Με το τελικό σφύριγμα κάθε μαθητής παίρνει μια μπάλα. Ελαφρύ τρέξιμο κρατώντας την μπάλα σε διάφορες θέσεις.
- πάνω από κεφάλι
- μπροστά από το στήθος
- πίσω από πλάτη

Ο δάσκαλος ζητά από τα παιδιά να μεταφέρουν την μπάλα τους σε μια άλλη θέση με ένα δικό τους τρόπο. (χέρια , πόδια , ωμοπλάτη)

Παρουσιάζουμε άλλους τρόπους μεταφοράς που σκέφτηκαν τα παιδιά.

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Ατομικά : Ασκήσεις με την μπάλα
- έκταση χεριών η μπάλα αλλάζει χέρι
- η μπάλα μέσα και έξω από τα πόδια διαγράφει ένα οκταράκι
- πρόκυψη και αιωρήσεις δεξιά αριστερά κρατώντας στην μπάλα
- κάμψεις του κορμού δεξιά αριστερά κρατώντας την μπάλα.

Τα παιδιά σχηματίζουν πίσω από το δάσκαλο , 2 ευθείες γραμμές
( αγόρια – κορίτσια ). Στη συνέχεια και αφού οι δύο ομάδες
τοποθετήσουν σύμφωνα με οδηγίες του δασκάλου 2 εμπόδια στη
διαδρομή τους τα παιδιά καλούνται να υπερπηδήσουν τα εμπόδια
μεταφέροντας την μπάλα με τα χέρια.

( Επιστρέφοντας πίσψ τα παιδιά αφήνουν την μπάλα στο κιβώτιο
μεταφοράς και επιστρέφουν στη γραμμή τους.)


Οι δύο γραμμές καλούνται να σχηματίσουν 2 κύκλους στο γήπεδο
πιάνοντας ο ένας το χέρι του άλλου. Οι δυο κύκλοι ενώνονται για να σχηματιστεί από όλα τα παιδιά ένας μεγάλος κύκλος.

Ζευγάρια : Κάθε ζευγάρι μια μπάλα
Τα ζευγάρια ανταλλάσσουν μπάλα με διάφορους τρόπους:
- πλάτη με πλάτη (διάσταση ποδιών)
- πάνω από κεφάλι
- κάτω από πόδια

Ζητούμε από τα παιδιά να βρουν ένα τρόπο να μεταφέρουν μαζί την μπάλα χωρίς να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους.

Τα παιδιά σχηματίζουν 2 ευθείες με τα ζευγάρια το ένα πίσω από το άλλο. Τα ζευγάρια αραιώνουν στις γραμμές του γηπέδου και στέκονται ο ένας απέναντι από τον άλλο με την μπάλα στο μέσο της απόστασης τους. Με το σφύριγμα τρέχουν να κλέψουν πρώτοι την μπάλα και να την μεταφέρουν πίσω χωρίς να τους ακουμπήσει ο συμμαθητής τους.

Ομάδες
Τα παιδιά σχηματίζουν σε γραμμές τις ομάδες τους Οι ομάδες πάνε στο χώρο εργασίας τους ( κάθε ομάδα σε μια γωνία του γηπέδου και αν υπάρχει πέμπτη ομάδα στο κέντρο ) και σχηματίζουν κύκλο.
Δίνεται μπάλα στις ομάδες και ασχολούνται ελεύθερα για 2-3 λεπτά με παιχνίδι.
(πάσες , ψαράκι , μεταφορά μπάλας από τον έναν στον άλλο με διάφορους τρόπους)

Παρουσιάζουμε τους τρόπους που σκέφτηκαν τα παιδιά.

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Σκυταλοδρομία μεταφοράς μπάλας (ομάδες)
Οι ομάδες σε γραμμές. Ο πρώτος κάθε ομάδας κρατά μια μπάλα. Με το σήμα του δασκάλου τρέχει να διανύσει μια απόσταση με την μπάλα και να επιστρέψει για να δώσει την μπάλα στο δεύτερο της ομάδας. Η σκυταλοδρομία μπορεί να γίνει πιο περίπλοκη με την υπερπήδηση εμποδίων στη διαδρομή ή με την εκτέλεση κυβίστησης με την μπάλα στα χέρια.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου