Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Τρίτη, 23 Μαρτίου 2010

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΕΠΙΠΕΔΑ ΧΩΡΟΥ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Θέμα: Επίπεδα χώρου

Στόχοι:
Οι μαθητές να:
- αναγνωρίζουν τα τρία διαφορετικά επίπεδα χώρου και να τα χρησιμοποιούν σε ισορροπίες και μετακινήσεις τους.
• χαμηλό
• μεσαίο
• ψηλό
- μεταφέρονται από το ένα επίπεδο στο άλλο με διάφορους τρόπους (άλμα – στροφή κ.λ.π)
- συνεργάζονται σε ζευγάρια – τριάδες – ομάδες για να δημιουργούν σωματικά σχήματα στα τρία επίπεδα.
- επιλύουν προβλήματα αναλύοντας τα δεδομένα τους και να κατανοήσουν ότι ένα πρόβλημα μπορεί να έχει πολλαπλές λύσεις.

Υλικά:
Ραδιοκασετόφωνο
Υφάσματα (1 ανά ζευγάρι)
Αερόστατο
Πάγκοι ισορροπίας
Στεφανάκια
Κρεβατάκια

Χώρος: Κλειστή αίθουσα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση - Στοχοθεσία

Παιχνίδι
Καπετάνιοι και καρχαρίες.
Στην αίθουσα υπάρχουν σκορπισμένα διάφορα όργανα:
πάγκοι ισορροπίας , στεφανάκια , κρεβατάκια

Κυνηγός : 1 -2 παιδιά με διακριτικά (καρχαρίες)
Τα υπόλοιπα παιδιά είναι οι καπετάνιοι και πηγαίνει το καθένα πάνω σε ένα πλοίο (όργανο). Με το σήμα του δασκάλου οι καπετάνιοι τρέχουν να αλλάξουν πλοίο προσέχοντας κάθε φορά να μην πιαστούν από τους καρχαρίες.
• Σε κάθε πλοίο μπορεί να ανέβει μόνο ένας καπετάνιος. Εαν έχει περισσότερους βουλιάζει το πλοίο και μπορούν οι καρχαρίες να τους πιάσουν.
• Όποιον ακουμπήσουν οι καρχαρίες αλλάζουν ρόλο (διακριτικιό)
• Αλλάζουμε τον τρόπο μετακίνησης (πλάγια βήματα, κουτσο, κ.λ.π)

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Η κακιά μάγισσα ( Ο ταχυδακτυλουργός)
Τα παιδιά βρίσκονται το καθένα σε ένα από τα όργανα της αίθουσας. Ο εκπαιδευτικός με ένα μαγικό ραβδί μεταμορφώνει τα παιδιά ως εξής:
πάγκοι ισορροπίας - γορίλες
στεφανάκια - λαγουδάκια
κρεβατάκια - φίδια
Καλούμε τα παιδιά να πάρουν την στάση που αρμόζει στο ζώο που μεταμορφώθηκαν.
Γορίλες - όρθια θέση (ψηλό επίπεδο)
Λαγουδάκια - βαθύ κάθισμα (μεσαίο επίπεδο)
Φίδια - ξαπλωμένοι (χαμηλό επίπεδο)

Συζήτηση με τα παιδιά για τα τρία επίπεδα χώρου.

Κάθε φορά με το σήμα του δασκάλου τα παιδιά αλλάζουν όργανο και ταυτόχρονα μεταμόρφωση. (επίπεδο χώρου)

Μετακινήσεις στα τρία επίπεδα του χώρου
Καλούμε τα παιδιά με βάση τη μεταμόρφωση τους να μετακινηθούν στα τρία επίπεδα.
πάγκοι ισορροπίας – γορίλες - περπάτημα στον πάγκο
στεφανάκια - λαγουδάκια - πηδήματακια γύρω από στεφάνι
κρεβατάκια - φίδια - σύρσιμο κορμιού στο κρεβατάκι

Αλλαγή οργάνων για να δοκιμάσουν όλες τις μετακινήσεις.

Ατομικά – Ο μαγικός φάκελος
Τα παιδιά επιλέγουν καρτέλες από το μαγικό φάκελο και καλούνται να αναπαραστήσουν με το σώμα τους γράμματα του αλφαβήτου στα διάφορα επίπεδα.
( Τ , Χ , Ο , Γ , Ι , Ρ , Υ )
Στη συνέχεια καλούνται να εκτελέσουν μια ακολουθία μεταφερόμενη από το ένα επίπεδο στο άλλο και αναπαριστώντας κάθε φορά το ίδιο γράμμα.

Ζευγάρια – Επίπεδα χώρου με υφάσματα
Κάθε ζευγάρι παίρνει ένα στενόμακρο ύφασμα το οποίο κρατούν από τις τέσσερις άκριες παράλληλο προς το πάτωμα. Τα παιδιά με αργή και συντονισμένη κίνηση το μεταφέρουν από επίπεδο σε επίπεδο ανάλογα με το παράγγελμα που ακούγεται από τον εκπαιδευτικό ή σύμφωνα με τη μουσική που ακούνε.

Κινητικός αυτοσχεδιασμός με αερόστατο
Όλα τα παιδιά μαζί κρατούν σε κύκλο το αερόστατο και καλούνται να το κρατούν σε διαφορετικά επίπεδα και να κινούνται σύμφωνα με το ρυθμό του τραγουδιού.

Ομάδες – Λύστε το πρόβλημα
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των 6-8 ατόμων.

Τα σχήματα
Τα παιδιά δουλεύουν στις ομάδες τους και καλούνται να σχηματίσουν τα πιο κάτω σχήματα σε 3 διαφορετικά επίπεδα
• κύκλος
• ορθογώνιο
• τρίγωνο

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Κινητικός αυτοσχεδιασμός με υφάσματα
Κάθε παιδί μαζί κρατά ένα ύφασμα και καλούνται να το κρατούν σε διαφορετικά επίπεδα και να κινούνται σύμφωνα με το ρυθμό του τραγουδιού. Στο ρεφραίν του τραγουδιού «Χέρια ψηλά» θα πρέπει τα παιδιά να κρατούν τα υφάσματα στο ψηλό επίπεδο. Στα άλλα σημεία του τραγουδιού μπορούν να αυτοσχεδιάσουν κινητικά. 3΄ Τραγούδι cd
¨Χέρια Ψηλά¨

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου