Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ - ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Εκφραστικός Χορός

Θέμα: Φθινόπωρο

Στόχοι:
Οι μαθητές να
- εκφράζουν ιδέες, διαθέσεις και συναισθήματα σχετικές με το θέμα του φθινοπώρου.
- χρησιμοποιούν διάφορα σχήματα του σώματος, ισορροπίες και μετακινήσεις.
- χρησιμοποιούν ποικιλία ταχυτήτων, επιπέδων, διαδρομών και κατευθύνσεων.
- κινούνται στο ρυθμό της μουσικής.
- συνεργάζονται σε ομάδες και να συντονίζονται κινητικά.
- αναπτύξουν την αυτενέργεια, τη φαντασία και την κινητική δημιουργία τους.

Υλικά:
Ραδιοκασετόφωνο
Ταμπουρίνο
Καρτέλες με εικόνες
Καρτέλες με λέξεις
Πινακίδα με εικόνες
Ομπρέλες(από το σπίτι)
Ράβδοι (1 για κάθε παιδί)
Καρτέλες εργασίας
Μαρκαδοράκια

Χώρος: Κλειστή αίθουσα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση – Στοχοθεσία – Έλεγχος

-Τραγούδι «Τα πρωτοβρόχια»
Τα παιδιά σε κύκλο εκτελούν κινήσεις με βάση τα λόγια του τραγουδιού.
Στο ρεφρέν παίρνουν χέρια και κινούνται κυκλικά στο ρυθμό του τραγουδιού.

Συζήτηση του θέματος
- εικόνες στην πινακίδα
- συζήτηση « Τι αλλαγές έχουμε το φθινόπωρο;»
• στον καιρό;
• στη φύση;
• στους ανθρώπους;

Μουσική και κίνηση
Βάζουμε στη σειρά 3 τραγούδια και τα παιδιά καλούνται να μιμηθούν με κινήσεις το θέμα τους:
• Η σταγόνα
• Ο γεωργός
• Η ομπρέλα

Στο πρώτο τραγούδι τα παιδιά μπορεί να αναπαραστήσουν τη σταγόνα παράγοντας ήχους με το σώμα τους (χέρια – πόδια κλπ)

Στο δεύτερο τραγούδι τα παιδιά μπορεί να αναπαραστήσουν το γεωργό κρατώντας μια ράβδο.

Στο τρίτο τραγούδι τα παιδιά μπορεί να κρατούν μια ομπρέλα την οποία ζητούμε να φέρουν από το σπίτι.

Cd με τραγούδι
Ομπρέλες
Ράβδοι


ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Αντιστοιχίζω εικόνες και λέξεις
Τοποθετούμε στο γήπεδο εικόνες και λέξεις που έχουν σχέση με το φθινόπωρο.
Τα μισά παιδιά πηγαίνουν σε μια εικόνα και τα άλλα μισά στις αντίστοιχές καρτέλες με τις λέξεις.
Τα παιδιά που είναι στις εικόνες προσπαθούν να αναπαραστήσουν κινητικά το θέμα τους και τα παιδιά που είναι στις λέξεις προσπαθούν να διακρίνουν με ποία κίνηση αντιστοιχεί η λέξη τους και να πάνε στο αντίστοιχο παιδί για να το επιβεβαιώσουν.
Καρτέλες με εικονες - λέξεις

Επανάληψη της ίδιας άσκησης με αλλαγή των ρόλων.

Εργασία σε ζευγάρια
Τα παιδιά σχηματίζουν ζευγάρια.

Τα χελιδόνια φεύγουν
Ο ένας από τα δύο σχηματίζει με το σώμα του μια φωλιά (ανοικτά πόδια, γέφυρα, κ.α) και ο άλλος είναι το χελιδόνι. Με το σφύριγμα του εκπαιδευτικού τα χελιδόνια αφού κάνουν ένα κύκλο γύρω από την φωλιά τους αλλάζουν φωλιά.
Τα χελιδόνια κινούνται σε σχηματισμούς και με διάφορους τρόπους πριν αλλάξουν φωλιά.

Ο άνεμος και τα δέντρα
Ο ένας από τα δύο σχηματίζει με το σώμα του ένα δέντρο (ανοικτά χέρια, γυρτός κορμός, κ.α) και ο άλλος είναι ο άνεμος. Με το σφύριγμα του εκπαιδευτικού ο άνεμος αφού κάνει ένα κύκλο γύρω από το δέντρο με στροφές μετακινείται σε άλλο δέντρο να κάνει το ίδιο κλπ. Τα δέντρα όταν περνά γύρω τους ο άνεμος κινούν τα κλαδιά τους δεξιά – αριστερά , πάνω – κάτω.


Ομαδική εργασία
Δημιουργούμε ομάδες των 4-5 παιδιών.

Δίνουμε στα παιδιά καρτέλα εργασίας με οδηγίες και συμβουλές για το πως θα δουλέψουν στην ομάδα τους.

Πορεία
1. Κυκλώστε τις εικόνες που έχουν σχέση με το φθινόπωρο.
2. Παρουσιάστε μια μια τις φθινοπωρινές εικόνες που έχετε επιλέξει.
3. Αριθμήστε τις εικόνες με τη σειρά που θέλετε να μας τις παρουσιάσετε.
4. Τώρα μπορείτε να μας τις παρουσιάσετε.

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Παρουσίαση ομαδικής εργασίας.

Κλεισιμό με το τραγούδι το φθινόπωρο.
Τα παιδιά με βάση τα λόγια εκτελούν κινήσεις που έμαθαν και συνοδεύουν κινητικά το τραγούδι.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

2 σχόλια: