ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiNBUazHWYaA4hOaH6_34CtO2IgSKodocgMV-YYaoh5TipZGvwI3pnAlLvcQ2kK8bzN03jvbKWCYxANITMavPFZhyphenhyphenwo8MbT1VVZNc3Eqjy3ZOtWGY0ZjOCAKEUg9wbyabKOwLORmt3Qsro/s320/skeletons_doing_laundry_499045.jpg)
Θέμα: Γνώση του Σώματος (Σημεία και Επιφάνειες)
Στόχοι:
Οι μαθητές να
- γνωρίσουν το σώμα τους
- μπορούν να ξεχωρίζουν τις επιφάνειες και τα σημεία του σώματος τους.
- αναπτύξουν την ικανότητα χειρισμού αντικειμένου (μπαλόνι).
- καλλιεργήσουν την ευκινησία τους.
- αναπτύξουν την ικανότητα συνεργασίας με το ζευγάρι και την ομάδα τους.
Υλικά:
Μπαλόνια (1 κάθε παιδί)
Εικόνες για αφόρμηση
(σημεία – επιφάνειες σώματος)
Ραδιοκασετόφωνο
Ταμπουρίνο
Χώρος:
Γήπεδο καλαθόσφαιρας - Γήπεδο πετόσφαιρας
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Συγκέντρωση – Στοχοθεσία
Επιφάνειες και σημεία του σώματος
Ο εκπαιδευτικός εξηγεί στα παιδιά ότι το ανθρώπινο σώμα έχει επιφάνειες (παλάμη, πέλμα, στήθος, πλάτη, μάγουλο κ.λ.π) και σημεία (αγκώνες, γόνατα, ώμοι, δάκτυλα κ.λ.π)
Στη συνέχεια ζητά από τα παιδιά να αγγίξουν τα σημεία του σώματος τους και να ονομάσουν ποια βρίσκονται στο μπροστινό μέρος του σώματος τους και ποια στο πίσω.
Βάζουμε στο ραδιόφωνο να παίζει το τραγούδι «Κεφάλι , ώμοι
,γόνατα και πόδια». Τα παιδιά περπατούν ελεύθερα στο χώρο και
αγγίζουν κάθε φορά τα σημεία του σώματος τους για τα οποία γίνεται
αναφορά στο τραγούδι.
Κεφάλι – Ώμοι – Γόνατα – Πόδια - Μάτια – Μύτη – Μάγουλα - Αυτιά
Δείχνουμε σημεία και επιφάνειες του σώματος σε εικόνες.
Προσπαθούν να εκτελούν τις κινήσεις σύμφωνα με το ρυθμό της μουσικής.
αργά - γρήγορα
ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ
Ενώνουμε σημεία και επιφάνειες του σώματος (ζευγάρια)
Τα παιδιά μετακινούνται στο χώρο με ¨περπάτημα¨ ή ¨τρέξιμο¨ ανάλογα με το παράγγελμα του δασκάλου. Με ένα κτύπημα στο ταμπουρίνο σχηματίζουν ζευγάρια – τριάδες – τετράδες με ενωμένες δυο επιφάνειες ή δυο σημεία του σώματος τους.
- πλάτη με πλάτη
- πόδια με πόδια
- πόδια με χέρια
- δάκτυλα με δάκτυλα
- κ.λ.π
Επιφάνειες του σώματος και μπαλόνι
Ο εκπαιδευτικός μοιράζει στα παιδιά από ένα μπαλόνι. Τα παροτρύνει να περπατήσουν, να τρέξουν, να κυλιστούν στο πάτωμα ή και να τινάζονται προς τα πάνω προκειμένου να παραμείνει το μπαλόνι τους στον αέρα και να χρησιμοποιούν έστω μια φορά όλες τις επιφάνειες του σώματος τους.
Τα παιδιά δοκιμάζουν και πάλι χρησιμοποιώντας:
- Μόνο τα χέρια
- Μόνο τα πόδια
- Μόνο το κεφάλι
- Ούτε χέρια ούτε πόδια ούτε κεφάλι
Σημεία του σώματος και μπαλόνι
Επανάληψη της ίδιας άσκησης. Για να παραμείνει το μπαλόνι στον αέρα χρησιμοποιούν μόνο σημεία του σώματος τους.
Πέταγμα και πιάσιμο
Πέταγμα και πιάσιμο του μπαλονιού από διάφορες θέσεις.
Βάζω το μπαλόνι ανάμεσα σε επιφάνειες και σημεία του σώματος
Τα παιδιά τρέχουν κρατώντας το μπαλόνι με τα 2 χέρια. Με το σφύριγμα μένουν ακίνητα και κρατούν το μπαλόνι κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο. Το μπαλόνι θα πρέπει να βρίσκεται μεταξύ δυο επιφανειών, δυο σημείων ή σημείου και επιφάνειας.
Ζευγάρια με ένα μπαλόνι
Εναλλάξ κτυπήματα
Σε ζευγάρια προσπαθούν να κρατήσουν το μπαλόνι τους στον αέρα με εναλλάξ κτυπήματα.
Γίνε μποξέρ
Το ένα παιδί με τεντωμένο το χέρι κρατά το μπαλόνι και το άλλο υποδύεται τον μποξέρ και κτυπά με γροθιές (αριστερό – δεξί) και από διάφορες κατευθύνσεις το μπαλόνι.
Αλλαγή ρόλων.
Γίνε καρατίστας
Το ένα παιδί με τεντωμένο το χέρι κρατά το μπαλόνι και το άλλο υποδύεται τον καρατίστα και κτυπά με κλωτσιές (αριστερό – δεξί) και από διάφορες κατευθύνσεις το μπαλόνι.
Αλλαγή ρόλων.
Προτρέπουμε τα παιδιά να χρησιμοποιούν διάφορα επίπεδα
- ψηλό
- μεσαίο
- χαμηλό
ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Τραγούδι Χοπι - Χοκι
Βάζουμε στο ραδιόφωνο να παίζει το τραγούδι «Χοπι - Χοκι». Τα
παιδιά περπατούν καλούνται να συνοδεύσουν κινητικά το τραγούδι
κάνοντας κινήσεις με τα σημεία του σώματος τους που αναφέρονται.
Αν χρειαστεί δίνουμε ιδέες στα παιδιά.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Οι μαθητές να
- γνωρίσουν το σώμα τους
- μπορούν να ξεχωρίζουν τις επιφάνειες και τα σημεία του σώματος τους.
- αναπτύξουν την ικανότητα χειρισμού αντικειμένου (μπαλόνι).
- καλλιεργήσουν την ευκινησία τους.
- αναπτύξουν την ικανότητα συνεργασίας με το ζευγάρι και την ομάδα τους.
Υλικά:
Μπαλόνια (1 κάθε παιδί)
Εικόνες για αφόρμηση
(σημεία – επιφάνειες σώματος)
Ραδιοκασετόφωνο
Ταμπουρίνο
Χώρος:
Γήπεδο καλαθόσφαιρας - Γήπεδο πετόσφαιρας
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Συγκέντρωση – Στοχοθεσία
Επιφάνειες και σημεία του σώματος
Ο εκπαιδευτικός εξηγεί στα παιδιά ότι το ανθρώπινο σώμα έχει επιφάνειες (παλάμη, πέλμα, στήθος, πλάτη, μάγουλο κ.λ.π) και σημεία (αγκώνες, γόνατα, ώμοι, δάκτυλα κ.λ.π)
Στη συνέχεια ζητά από τα παιδιά να αγγίξουν τα σημεία του σώματος τους και να ονομάσουν ποια βρίσκονται στο μπροστινό μέρος του σώματος τους και ποια στο πίσω.
Βάζουμε στο ραδιόφωνο να παίζει το τραγούδι «Κεφάλι , ώμοι
,γόνατα και πόδια». Τα παιδιά περπατούν ελεύθερα στο χώρο και
αγγίζουν κάθε φορά τα σημεία του σώματος τους για τα οποία γίνεται
αναφορά στο τραγούδι.
Κεφάλι – Ώμοι – Γόνατα – Πόδια - Μάτια – Μύτη – Μάγουλα - Αυτιά
Δείχνουμε σημεία και επιφάνειες του σώματος σε εικόνες.
Προσπαθούν να εκτελούν τις κινήσεις σύμφωνα με το ρυθμό της μουσικής.
αργά - γρήγορα
ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ
Ενώνουμε σημεία και επιφάνειες του σώματος (ζευγάρια)
Τα παιδιά μετακινούνται στο χώρο με ¨περπάτημα¨ ή ¨τρέξιμο¨ ανάλογα με το παράγγελμα του δασκάλου. Με ένα κτύπημα στο ταμπουρίνο σχηματίζουν ζευγάρια – τριάδες – τετράδες με ενωμένες δυο επιφάνειες ή δυο σημεία του σώματος τους.
- πλάτη με πλάτη
- πόδια με πόδια
- πόδια με χέρια
- δάκτυλα με δάκτυλα
- κ.λ.π
Επιφάνειες του σώματος και μπαλόνι
Ο εκπαιδευτικός μοιράζει στα παιδιά από ένα μπαλόνι. Τα παροτρύνει να περπατήσουν, να τρέξουν, να κυλιστούν στο πάτωμα ή και να τινάζονται προς τα πάνω προκειμένου να παραμείνει το μπαλόνι τους στον αέρα και να χρησιμοποιούν έστω μια φορά όλες τις επιφάνειες του σώματος τους.
Τα παιδιά δοκιμάζουν και πάλι χρησιμοποιώντας:
- Μόνο τα χέρια
- Μόνο τα πόδια
- Μόνο το κεφάλι
- Ούτε χέρια ούτε πόδια ούτε κεφάλι
Σημεία του σώματος και μπαλόνι
Επανάληψη της ίδιας άσκησης. Για να παραμείνει το μπαλόνι στον αέρα χρησιμοποιούν μόνο σημεία του σώματος τους.
Πέταγμα και πιάσιμο
Πέταγμα και πιάσιμο του μπαλονιού από διάφορες θέσεις.
Βάζω το μπαλόνι ανάμεσα σε επιφάνειες και σημεία του σώματος
Τα παιδιά τρέχουν κρατώντας το μπαλόνι με τα 2 χέρια. Με το σφύριγμα μένουν ακίνητα και κρατούν το μπαλόνι κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο. Το μπαλόνι θα πρέπει να βρίσκεται μεταξύ δυο επιφανειών, δυο σημείων ή σημείου και επιφάνειας.
Ζευγάρια με ένα μπαλόνι
Εναλλάξ κτυπήματα
Σε ζευγάρια προσπαθούν να κρατήσουν το μπαλόνι τους στον αέρα με εναλλάξ κτυπήματα.
Γίνε μποξέρ
Το ένα παιδί με τεντωμένο το χέρι κρατά το μπαλόνι και το άλλο υποδύεται τον μποξέρ και κτυπά με γροθιές (αριστερό – δεξί) και από διάφορες κατευθύνσεις το μπαλόνι.
Αλλαγή ρόλων.
Γίνε καρατίστας
Το ένα παιδί με τεντωμένο το χέρι κρατά το μπαλόνι και το άλλο υποδύεται τον καρατίστα και κτυπά με κλωτσιές (αριστερό – δεξί) και από διάφορες κατευθύνσεις το μπαλόνι.
Αλλαγή ρόλων.
Προτρέπουμε τα παιδιά να χρησιμοποιούν διάφορα επίπεδα
- ψηλό
- μεσαίο
- χαμηλό
ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Τραγούδι Χοπι - Χοκι
Βάζουμε στο ραδιόφωνο να παίζει το τραγούδι «Χοπι - Χοκι». Τα
παιδιά περπατούν καλούνται να συνοδεύσουν κινητικά το τραγούδι
κάνοντας κινήσεις με τα σημεία του σώματος τους που αναφέρονται.
Αν χρειαστεί δίνουμε ιδέες στα παιδιά.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου