Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

ΔΡΟΜΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
Από το βιβλίο "Παιδιά Ελάτε να Παίξουμε"
Γ.Κολιοπούλου - Ν.Τριπόδης
















Πατήστε εδώ για να αποθηκεύσετε τα παιχνίδια και να δείτε και σχετικές εικόνες

Το χρώμα της μάγισσας
Στόχος
Ακουστική αντίληψη, ταχύτητα αντίδρασης.
Σενάριο
Ένα παιδί (η μάγισσα) βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τ’ άλλα παιδιά.Όλα σκέπτονται ένα χρώμα, αλλά μόνον η μάγισσα λέει στον δάσκαλο το χρώμα που έχει σκεφτεί. Τα παιδιά ένα - ένα λένε δυνατά το χρώμα που έχουν σκεφτεί.Αν το χρώμα είναι το ίδιο με αυτό της μάγισσας, τότε αυτή κυνηγά το παιδί για ένα προκαθορισμένο χρόνο. Αν το πιάσει, αλλάζουν ρόλους.
Α΄- Β΄ Τάξη

Τα χρώματα
Στόχος
Ακουστική-κινητική αντίληψη, ταχύτητα αντίδρασης.
Σενάριο
Ένα παιδί τα φυλάει και φωνάζει ένα χρώμα, ενώ τ’ άλλα παιδιά είναι σκορπισμένα στο χώρο. Μόλις ακούσουν το χρώμα τρέχουν να το ακουμπήσουν.Το παιδί που τα φυλάει τα κυνηγά και προσπαθεί να πιάσει ένα παιδί πριν αυτό προλάβει ν’ ακουμπήσει το χρώμα που ακούστηκε. Όποιος πιάνεται τα φυλάει.
Α΄- Β΄ Τάξη

Κυνηγητό εντός ορίων
Στόχος
Αντίληψη χώρου, ταχύτητα, ετοιμότητα.
Σενάριο
Τα παιδιά είναι σκορπισμένα μέσα σ’ ένα οριοθετημένο χώρο έξω από τον οποίο δεν επιτρέπεται να βγουν. Με το σύνθημα του δασκάλου, ένα ή περισσότερα παιδιά (οι κυνηγοί), προσπαθούν να πιάσουν τα υπόλοιπα. Όποιος πιάνεται ή βγαίνει από τα όρια, στέκεται άγαλμα στα όρια του χώρου με το μέτωπο προς το εσωτερικό της περιοχής. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να πιαστούν όλα τα παιδιά.
Α΄- Β΄ Τάξη

Μεσάνυχτα
Στόχος
Αντίληψη χώρου, ακουστική-κινητική αντίληψη, ταχύτητα, ετοιμότητα.
Σενάριο
Ένα παιδί (η αλεπού) τα φυλάει, ενώ τ’ άλλα παιδιά είναι πίσω της στοιχισμένα το ένα δίπλα στ’ άλλο. Τα παιδιά ρωτάνε τι ώρα είναι; Και αυτή απαντά πέντε και τέταρτο ή οποιαδήποτε άλλη ώρα. Τα παιδιά συνεχίζουν να ρωτάνε. Όταν πει μεσάνυχτα, ανοίγει τα μάτια και προσπαθεί να πιάσει όλα τα παιδιά.
Παραλλαγή
Το πρώτο παιδί που πιάνεται γίνεται αλεπού.
Α΄- Β΄ Τάξη

Γη-ουρανός-θάλασσα-φεγγάρι
Στόχος
Προσανατολισμός στο χώρο, ακουστική-κινητική αντίληψη, ετοιμότητα.
Σενάριο
Τα παιδιά στέκονται στη μια από τις τέσσερις πλευρές ενός τετραγώνου που έχει ορίσει ο δάσκαλος και τις οποίες έχει ονομάσει γη-ουρανός-θάλασσα-φεγγάρι. Ένα παιδί κάνει αντίστροφη μέτρηση από το πέντε μέχρι το ένα και τότε ο δάσκαλος λέει θάλασσα και τα παιδιά πρέπει να πάνε στη γραμμή με αυτό το όνομα. Το παιχνίδι συνεχίζεται με ανάλογη μετακίνηση στις άλλες γραμμές. Α΄- Β΄ Τάξη



Ο θηριοδαμαστής
Στόχος
Αντίληψη χώρου, ακουστική-κινητική αντίληψη, ταχύτητα, ετοιμότητα.
Σενάριο
Τα παιδιά στέκονται πάνω σε μια γραμμή και το καθένα παίρνει το όνομα ενός ζώου. Ένα παιδί (ο θηριοδαμαστής), είναι απέναντί τους, φωνάζει ένα ζώο και τότε το αντίστοιχο παιδί βγαίνει από τη γραμμή. Ο θηριοδαμαστής το κυνηγά σε οριοθετημένο χώρο και, αν το πιάσει, γίνεται βοηθός του. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να πιαστούν όλα τα παιδιά.
Α΄- Β΄ Τάξη

Οι ώρες
Στόχος
Αντίληψη χώρου, ακουστική-κινητική αντίληψη, ταχύτητα, ετοιμότητα.
Σενάριο
Τα παιδιά σκορπίζονται στο χώρο. Ένα παιδί (ο κυνηγός) και ένα άλλο (ο αρχηγός)
του παιχνιδιού συνεννοούνται μεταξύ τους, για το ποια ώρα θα αρχίσει το κυνηγητό.
Τα παιδιά ρωτούν τι ώρα είναι; Και ο αρχηγός απαντά μια η ώρα. Μόλις ο αρχηγός
φωνάξει την ώρα που έχει προσυνεννοηθεί με τον κυνηγό, αρχίζει το κυνηγητό.
Όποιο παιδί πιάνεται γίνεται κυνηγός και το παιχνίδι συνεχίζεται.
Α΄- Β΄ Τάξη

Λύκος στο δάσος
Στόχος
Προσανατολισμός στο χώρο, ακουστική-κινητική αντίληψη, ετοιμότητα.
Σενάριο
Τα παιδιά στοιχισμένα σε μια γραμμή, τρέχουν το ένα πίσω από το άλλο.
Το πρώτο παιδί φωνάζει όλα καλά και όλα πηγαίνουν με αργό ρυθμό. Μόλις, όμως, φωνάξει λύκος στο δάσος, τότε όλα τρέχουν γρήγορα, πάντα στη σειρά τους.Με το σύνθημα του δασκάλου, το πρώτο παιδί πηγαίνει στο τέλος της γραμμής,το δεύτερο γίνεται πρώτο και το παιχνίδι συνεχίζεται.
Α΄- Β΄ Τάξη

Μαύρο, κόκκινο, άσπρο
Στόχος
Προσανατολισμός στο χώρο, ακουστική αντίληψη, ταχύτητα αντίδρασης.
Σενάριο
Τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ομάδες. Κάθε μια αντιστοιχεί σε ένα χρώμα. Ανάλογα με το χρώμα που φωνάζει ο δάσκαλος, τα παιδιά της αντίστοιχης ομάδας,μετατρέπονται σε κυνηγούς και κυνηγούν τους υπόλοιπους. Το παιχνίδι συνεχίζεται
με εναλλαγή των χρωμάτων.
Α΄- Β΄ Τάξη

Tο δίχτυ του ψαρέματος
Στόχος
Ταχύτητα, ευκινησία, συντονισμός ζευγαριού, συνεργασία.
Σενάριο
Δύο παιδιά τρέχουν πιασμένα από το χέρι(δίχτυ ψαρέματος).
Προσπαθούν να πιάσουν στο δίχτυ τους τα άλλα παιδιά. Κάθε δύο παιδιά που πιάνονται σχηματίζουν ένα νέο ζευγάρι κυνηγών. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να πιαστούν όλα τα παιδιά ή να μείνει ένα ελεύθερο.
Παραλλαγή
Μπορεί να ξεκινήσει με δύο ή με τρία δίχτυα ψαρέματος.
Α΄- Β΄ Τάξη

Οι αλλαγές
Στόχος
Ακουστική αντίληψη, αντίληψη του χώρου, ταχύτητα αντίδρασης.
Σενάριο
Τα παιδιά σκορπούν στο χώρο ξυλαράκια ή άλλα αντικείμενα, πάνω στα οποία πατούν. Ένα παιδί (ο κυνηγός), που δεν πατά σε ξυλαράκι, φωνάζει αλλαγή. Τότε τα υπόλοιπα παιδιά τρέχουν να πατήσουν σε διαφορετικό ξυλαράκι απ’ αυτό που βρίσκονταν πριν ενώ, παράλληλα, αυτός τα κυνηγά. Όποιο πιάνεται παίρνει τη θέση του κυνηγού και το παιχνίδι συνεχίζεται.
Α΄- Β΄ Τάξη

Μουσικά στεφάνια
Στόχος
Αντίληψη χώρου, ακουστική αντίληψη, ταχύτητα αντίδρασης.
Σενάριο
Ο δάσκαλος σκορπίζει στο χώρο στεφάνια που είναι αριθμητικά κατά ένα λιγότερα από τα παιδιά. Με το ξεκίνημα της μουσικής τα παιδιά τρέχουν ελεύθερα στο χώρο.Όταν σταματά η μουσική προσπαθούν να καταλάβουν ένα στεφάνι. Όποιο παιδί δεν το καταφέρει βγαίνει από το παιχνίδι, που συνεχίζεται αφαιρώντας ένα στεφάνιτη φορά, μέχρι να μείνει ένα παιδί.
Παραλλαγή
Αν έχουμε πολλά παιδιά και λίγα στεφάνια, μπορεί ένα ζευγάρι παιδιών να αντιστοιχεί
σε ένα στεφάνι.
Α΄- Β΄ Τάξη

Κυνηγητό με ουρίτσες
Στόχος
Οπτικοκινητικός συντονισμός, ταχύτητα, ευκινησία, φυσική κατάσταση.
Σενάριο
Τα παιδιά έχουν από μια ουρίτσα (κορδέλα ή μαντίλι) στερεωμένη στο πίσω μέρος της φόρμας τους. Με το σύνθημα του δασκάλου τρέχουν να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερες ουρίτσες. Νικάει το παιδί που θα μαζέψει τις περισσότερες.
Παραλλαγή
2-3 κυνηγοί (παιδιά χωρίς ουρά) μαζεύουν τις ουρίτσες των άλλων παιδιών. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες π.χ. την κόκκινη και την κίτρινη με αντίστοιχου χρώματος κορδέλες. Κάθε παιδί προσπαθεί να κλέψει τις ουρές της αντίπαλης ομάδας. Νικάει η ομάδα που έχει μαζέψει τις περισσότερες ουρές.
Α΄- Β΄ Τάξη

Το διαβολάκι
Στόχος
Ταχύτητα, ευκινησία, συνεργασία.
Σενάριο
Με το σύνθημα του δασκάλου, ένα παιδί (το διαβολάκι) με μία ουρά (κορδέλα ή μαντίλι) κυνηγά τα υπόλοιπα παιδιά. Όποιο παιδί πιάνεται, αιχμαλωτίζεται. Αν, όμως, κάποιο παιδί καταφέρει και πιάσει την ουρά του διαβολάκου,ελευθερώνονται οι αιχμάλωτοι και ο ίδιος γίνεται διαβολάκι.
Παραλλαγή
Το παιχνίδι ξεκινά με δύο-τρία διαβολάκια.
Α΄- Β΄ Τάξη

Οι γέφυρες Στόχος Προσανατολισμός στο χώρο, ταχύτητα, συντονισμός και συνεργασία με το ζευγάρι, ισορροπία.
Σενάριο
Τα παιδιά είναι πιασμένα σε ζευγάρια εκτός από δύο-τρία παιδιά (τους κυνηγούς). Με το σύνθημα του δασκάλου, οι κυνηγοί τρέχουν να πιάσουν τα ζευγάρια. Τα παιδιά που θα πιαστούν γυρίζουν αντιμέτωπα, στηρίζονται στο ένα πόδι και ενώνουν τα δύο χέρια (η γέφυρα). Μένουν έτσι, μέχρι κάποιο άλλο ελεύθερο ζευγάρι να περάσει κάτω από τη γέφυρα. Τότε απελευθερώνονται και ξαναμπαίνουν στο παιχνίδι.
Α΄- Β΄ Τάξη

Οι κύκλοι και τα χρώματα
Στόχος
Αντιληπτική-κινητική ικανότητα, αντίληψη χώρου, συντονισμός.
Σενάριο
Ο δάσκαλος χαράσσει δύο-τρεις κύκλους σε διάφορα χρώματα· κόκκινο,κίτρινο, πράσινο κ.α. Τα παιδιά στέκονται μπροστά του σε ημικύκλιο με την πλάτη στους κύκλους. Τους λέει μια χρωματιστή κορδέλα, και αυτά πρέπει να τρέξουν στον κύκλο με το αντίστοιχο χρώμα. Το παιχνίδι συνεχίζεται με εναλλαγή χρωμάτων.
Παραλλαγή
Αντί για κύκλους χρησιμοποιούμε στεφάνια, τα οποία τα παιδιά κυκλώνουν ή πατούν στην περιφέρεια τους.
Α΄- Δ΄ Τάξη

Η πυροσβεστική
Στόχος
Αντίληψη χώρου, ταχύτητα, ετοιμότητα.
Σενάριο
Τα παιδιά είναι τοποθετημένα στις τέσσερις πλευρές ενός τετραγώνου.Κάθε παιδί έχει έναν αριθμό από το ένα ως το τέσσερα (πυροσβεστικά οχήματα).Ένα παιδί στέκεται στο κέντρο του τετραγώνου (ο αρχηγός της πυροσβεστικής)και φωνάζει ένα αριθμό από το ένα μέχρι το τέσσερα. Τα παιδιά που ακούν τον αριθμό τους προσπαθούν να περάσουν στην απέναντι γραμμή, διασχίζονταςτο τετράγωνο, χωρίς να πιαστούν. Όποιο πιάνεται γίνεται κι αυτό αρχηγός και μένει στο κέντρο.
Α΄- Δ΄ Τάξη

Πλάτη με πλάτη
Στόχος
Αντίληψη χώρου, ταχύτητα, ετοιμότητα, συνεργασία.
Σενάριο
Τα παιδιά είναι σκορπισμένα μέσα σε ένα οριοθετημένο χώρο. Με το σύνθημα του δασκάλου, ένα παιδί (ο κυνηγός) προσπαθεί να πιάσει τα υπόλοιπα, τα οποία είναι ασφαλή όταν ακουμπούν πλάτη με πλάτη το ένα με το άλλο, αλλά για περιορισμένο χρόνο· όσο να μετρήσουν δυνατά μέχρι το δέκα. Όποιος πιάνεται,πηγαίνει σε προκαθορισμένο μέρος, όπου κάνει μια άσκηση που του αρέσει δέκα φορές και επιστρέφει στο παιχνίδι.
Α΄- Δ΄ Τάξη

Πιάσε με, αν μπορείς
Στόχος
Ακουστική αντίληψη και αντίδραση, ταχύτητα, ταχύτητα αντίδρασης.
Σενάριο
Τα παιδιά σχηματίζουν κύκλο και ο δάσκαλος δίνει στο καθένα έναν αριθμό από το ένα μέχρι το πέντε. Φωνάζει έναν αριθμό και τα παιδιά που έχουν αυτό τον αριθμό τρέχουν γύρω από τον κύκλο για δύο λεπτά. Κάθε παιδί προσπαθεί ν’ αγγίξει το παιδί που προηγείται. Κάθε άγγιγμα είναι ένας βαθμός και όποιο παιδί το δεχθεί, βγαίνει από το παιχνίδι.
Παραλλαγή
Ενώ τα παιδιά τρέχουν, ο δάσκαλος, φωνάζει αλλαγή μετώπου, και τα παιδιά αλλάζουν κατεύθυνση και κυνηγούν αυτόν που τους κυνηγούσε.
Α΄- Δ΄ Τάξη

Ο γίγαντας
Στόχος
Αντίληψη χώρου, ταχύτητα, ευκινησία.
Σενάριο
Τα παιδιά στέκονται στη μια πλευρά του γηπέδου. Στην άλλη πλευρά είναι ένα παιδί(ο γίγαντας) που φωνάζει ποιος φοβάται το γίγαντα; Τα παιδιά απαντούν κανείς και τρέχουν να φτάσουν στην απέναντι πλευρά, προσπαθώντας να αποφύγουν το γίγαντα,αλλά απαγορεύεται να γυρίσουν πίσω. Όποιο παιδί πιάνεται, γίνεται γίγαντας καιτο παιχνίδι συνεχίζεται.
Α΄- Δ΄ Τάξη

Κατάληψη στρατοπέδου
Στόχος
Προσανατολισμός στο χώρο, ευκινησία, ταχύτητα, συνεργασία.
Σενάριο
Τα παιδιά σε δύο ισάριθμες ομάδες, στέκονται σε απέναντι σημεία-τοίχους. Με το σύνθημα του δασκάλου τα παιδιά της κάθε ομάδας πρέπει να καταλάβουν τρέχοντας το χώρο της άλλης, χωρίς να ακουμπήσουν μεταξύ τους. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα φτάσει πρώτη στο χώρο της άλλης.
Παραλλαγή
Έχουν τοποθετηθεί ενδιάμεσα στο χώρο διάφορα αντικείμενα, τα οποία τα παιδιά πρέπει να παρακάμψουν.
Α΄- Δ΄ Τάξη

Τρέχω στον κύκλο
Στόχος
Αντίληψη χώρου, ταχύτητα, ταχύτητα αντίδρασης, ευκινησία.
Σενάριο
Τα παιδιά σχηματίζουν δύο κύκλους /ομάδες και κάθονται οκλαδόν. Ο δάσκαλος
τοποθετεί πίσω από την πλάτη του πρώτου παιδιού μια μπάλα. Με το σύνθημα του δασκάλου, το παιδί σηκώνεται και τρέχει γύρω από τον κύκλο, κρατώντας τη μπάλα. Μόλις ξαναφτάσει στη θέση του, δίνει τη μπάλα στο παιδί που βρίσκεται δεξιά του, το οποίο ξεκινά με τη σειρά του να τρέχει. Κάθε παιδί που ολοκληρώνει το τρέξιμο στέκεται όρθιο στον κύκλο. Νικήτρια είναι η ομάδα που τα μέλη της θα σταθούν πρώτα όρθια.
Παραλλαγή
Τα παιδιά ξεκινούν όρθια και καταλήγουν οκλαδόν.
Α΄- Δ΄ Τάξη

Κόκαλο-ξεκόκαλο
Στόχος
Ακουστική αντίληψη, ταχύτητα αντίδρασης, συνεργασία.
Σενάριο
Με το σύνθημα του δασκάλου, ένα παιδί (ο κυνηγός) κυνηγά τα υπόλοιπα. Όποιο παιδί πει κόκαλο και μείνει ακίνητο, δεν μπορεί να πιαστεί. Το παιδί αυτό μπορεί να ξανακινηθεί μόνο αν το ακουμπήσει κάποιο άλλο παιδί, λέγοντας ξεκόκαλο. Αν στο παιχνίδι μείνει μόνο ένα παιδί να τρέχει, αυτό δεν μπορεί να πει κόκαλο και να ακινητοποιηθεί, αν πρώτα δεν απελευθερώσει κάποιο άλλο. Όποιο παιδί πιάνεται γίνεται κυνηγός.
Α΄- Δ΄ Τάξη

Η πυραμίδα
Στόχος
Γνώση σώματος-θέσεων, ταχύτητα, ευκινησία, συνεργασία.
Σενάριο
Με το σύνθημα του δασκάλου ένα ή δύο παιδιά (οι κυνηγοί), κυνηγούν τα υπόλοιπα. Όποιο παιδί, όμως, προλάβει να πει πυραμίδα, ανοίξει τα πόδια του σε διάσταση καιτα χέρια στην έκταση, δε μπορεί να πιαστεί. Το παιδί αυτό μένει ακίνητο μέχρι κάποιο
άλλο να το ελευθερώσει, περνώντας κάτω από τα πόδια του. Όσα παιδιά πιάνονται, βγαίνουν από το παιχνίδι.
Α΄- Δ΄ Τάξη

Κλέφτες και αστυνόμοι
Στόχος
Οπτικοκινητική αντίληψη, ταχύτητα, ταχύτητα αντίδρασης.
Σενάριο
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ισάριθμες ομάδες, οι κλέφτες και οι αστυνόμοι. Με το σύνθημα του δασκάλου οι αστυνόμοι προσπαθούν να πιάσουν τους κλέφτες,ακουμπώντας τους στην πλάτη. Αυτοί για να προφυλαχθούν, ακουμπούν την πλάτη τους στο έδαφος ή στον τοίχο. Αλλά και οι κλέφτες προσπαθούν να εξουδετερώσουν τους αστυνομικούς, με τον ίδιο τρόπο. Όποιος δεχθεί άγγιγμα στην πλάτη, βγαίνει από το παιχνίδι. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα μείνει με τους περισσότερους παίχτες.
Α΄- Δ΄ Τάξη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου