Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

ΜΙΜΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Από το βιβλίο "Παιδιά Ελάτε να Παίξουμε"

Γ.Κολιοπούλου - Ν.Τριπόδης
Πατήστε εδώ για να αποθηκεύσετε τα παιχνίδια και να δείτε και σχετικές εικόνες



Τα αγάλματα
Στόχος Ακουστική αντίληψη, αντίληψη χώρου, έλεγχος ταχύτητας.
Σενάριο
Τα παιδιά τρέχουν ελεύθερα στο χώρο. Με το σύνθημα του δασκάλου μένουν
ακίνητα. Όποιο παιδί κινηθεί, βγαίνει από το παιχνίδι.
Παραλλαγή
Το σύνθημα μπορεί να ποικίλει όπως χτύπημα τύμπανου, παίξιμο μουσικής, κ.α.
Α΄- Β΄ Τάξη

Οι επικίνδυνοι αστακοί
Στόχος
Αντίληψη χώρου, ευκινησία, συνεργασία.
Σενάριο
Με το σύνθημα του δασκάλου, σ’ ένα προκαθορισμένο χώρο, ένα παιδί ξεκινά
να κυνηγά τα υπόλοιπα. Μόλις πιάσει ένα παιδί, και τα δύο προχωρούν στηριγμένα στα χέρια και στα πόδια και προσπαθούν να πιάσουν τ’ άλλα παιδιά (οι επικίνδυνοι αστακοί). Όποιο παιδί πιάνεται, γίνεται κι αυτό επικίνδυνος αστακός.
Το παιχνίδι τελειώνει όταν κανένα παιδί δεν είναι όρθιο.
Α΄- Β΄ Τάξη

Γάτες και σκύλοι
Στόχος
Αντίληψη χώρου, ευκινησία, ταχύτητα αντίδρασης.
Σενάριο
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες (οι γάτες και οι σκύλοι). Στο κέντρο
του χώρου υπάρχει το καταφύγιο για τις γάτες. Τα παιδιά στηρίζονται σε χέρια και
πόδια και με το σύνθημα του δασκάλου, οι σκύλοι αρχίζουν να κυνηγούν τις γάτες.
Όποιος σκύλος ακουμπήσει γάτα, πριν αυτή προλάβει να μπει στο καταφύγιο, τότε
το παιδί-γάτα βγαίνει από το παιχνίδι. Αν στο καταφύγιο βρεθούν πάνω τρεις γάτες,
τότε αυτές βγαίνουν έξω με σύνθημα του δασκάλου, και το παιχνίδι συνεχίζεται.
Το παιχνίδι τελειώνει όταν οι σκύλοι πιάσουν όλες οι γάτες.
Α΄- Β΄ Τάξη

Λίμνη και κροκόδειλος
Στόχος
Αντίληψη χώρου, ταχύτητα, ευκινησία.
Σενάριο
Τα παιδιά στέκονται γύρω από ένα μεγάλο κύκλο που ο δάσκαλος έχει χαράξει
στο έδαφος. Ένα παιδί μπαίνει στο κέντρο του κύκλου (ο κροκόδειλος).
Με το σύνθημα του δασκάλου, τα παιδιά πρέπει να περάσουν στην απέναντι πλευρά
διασχίζοντας τον κύκλο, χωρίς να τους πιάσει ο κροκόδειλος. Όποιο παιδί πιάνεται,
βγαίνει από το παιχνίδι. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να πιαστούν όλα τα παιδιά.
Παραλλαγή
Όποιο παιδί πιάνεται γίνεται και αυτό κροκόδειλος.
Α΄- Β΄ Τάξη

Η θάλασσα, το ψάρι και ο ψαράς
Στόχος
Προσανατολισμός στο χώρο, συνεργασία, ετοιμότητα, ταχύτητα.
Σενάριο
Τα παιδιά σχηματίζουν κύκλο και κρατούν ένα μπλε πανί (η θάλασσα). Ένα παιδί
(το ψάρι) μπαίνει κάτω από το πανί και ένα άλλο μένει έξω από τον κύκλο (ο ψαράς). Με το σύνθημα του δασκάλου, το ψάρι βγαίνει από το πανί και ο ψαράς το κυνηγά. Το ψάρι, για να προφυλαχθεί, μπορεί να μπει κάτω από το πανί μέχρι τρεις φορές. Όταν ο ψαράς πιάσει το ψάρι, επιλέγονται δύο άλλα παιδιά.
Α΄- Β΄ Τάξη

Η σαρανταποδαρούσα
Στόχος
Μετακίνηση με βαθύ κάθισμα, διάκριση δεξί-αριστερό, συντονισμός, συνεργασία
Σενάριο
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ή περισσότερες ομάδες και σχηματίζουν ισάριθμες
γραμμές, το ένα πίσω από το άλλο. Σε βαθύ κάθισμα, το κάθε παιδί πιάνει τους αστραγάλους του μπροστινού του (η σαρανταποδαρούσα). Μόνο ο πρώτος
κάθε γραμμής έχει τα χέρια στην πρόταση. Με το σύνθημα του δασκάλου,
η σαρανταποδαρούσα ξεκινά πρώτα με τα δεξιά πόδια κάνοντας αργές προσεκτικές
κινήσεις. Ο δάσκαλος μπορεί να δίνει το ρυθμό με το τύμπανο· μια δεξί,μια αριστερό πόδι. Αν η λαβή κάποιου παιδιού λυθεί ή χάσει την ισορροπία του, η ομάδα του βγαίνει από το παιχνίδι. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα μείνει τελευταία.
Α΄- Β΄ Τάξη

Ο οδηγός και το αυτοκίνητο
Στόχος
Ακουστική αντίληψη, κινητικός συντονισμός ζευγαριού, συνεργασία, έλεγχος
ταχύτητας.
Σενάριο
Τα παιδιά σχηματίζουν ζευγάρια. Κάθε ζευγάρι έχει ένα στεφάνι. Το ένα παιδί
κρατά το στεφάνι στη μέση του (το αυτοκίνητο), ενώ το άλλο κρατά το στεφάνι απ’ έξω (ο οδηγός). Τρέχουν ελεύθερα και με το σύνθημα του δασκάλου σταματούν. Όποιοι κινούνται βγαίνουν από το παιχνίδι.
Παραλλαγή
Όποιοι κινούνται χάνουν βαθμό.
Α΄- Β΄ Τάξη

Ο δάσκαλος οδήγησης
Στόχος
Μετακίνηση στο χώρο, κινητικός συντονισμός, συνεργασία, συνδυασμός
ακουστικού ερεθίσματος και κίνησης
Σενάριο
Τα παιδιά σχηματίζουν τριάδες. Κάθε τριάδα παίρνει ένα στεφάνι. Τα δύο
βρίσκονται μέσα στο στεφάνι κρατώντας το στη μέση τους και το άλλο βρίσκεται
έξω (ο δάσκαλος οδήγησης). Ο δάσκαλος οδήγησης δίνει κατευθύνσεις μπρος,πίσω, δεξιά, αριστερά, παρκάρισμα δεξιά, παρκάρισμα αριστερά και τα παιδιά μετακινούνται ανάλογα με τις εντολές του. Ο δάσκαλος ορίζει κάθε φορά ποια ομάδα θα μετακινηθεί.
Α΄- Β΄ Τάξη

Τα αεροπλανάκια
Στόχος
Προσανατολισμός στο χώρο, ταχύτητα αντίδρασης.
Σενάριο
Ο δάσκαλος ορίζει δυο-τρία παιδιά κυνηγούς και τα υπόλοιπα τρέχουν με τα χέρια
στην έκταση (τ’ αεροπλανάκια). Όταν ο κυνηγός ακουμπήσει ένα αεροπλανάκι γίνεται αλλαγή ρόλων. Κυνηγοί, επίσης, γίνονται και τα αεροπλανάκια που θα συγκρουστούν μεταξύ τους. Νικητές είναι όποια αεροπλανάκια δε συγκρουστούν ή δεν πιαστούν.
Παραλλαγή
Τα παιδιά παριστάνουν τ’ αυτοκινητάκια κρατώντας στεφάνια ή μιμούνται
το κράτημα του τιμονιού.
Α΄- Β΄ Τάξη

Το τρενάκι
Στόχος
Αντίληψη χώρου, κινητικός συντονισμός, συνεργασία, εκμάθηση ρυθμού.
Σενάριο
Τα παιδιά, ανά τρία-τέσσερα, σχηματίζουν γραμμές, το ένα πίσω από το άλλο
και πιάνουν το μπροστινό τους από τη μέση (τα τρενάκια). Το πρώτο παιδί (μηχανοδηγός) δίνει το βήμα σε κάθε τρενάκι, φωνάζοντας τσαφ-τσουφ. Με το σύνθημα του δασκάλου, ο οδηγός αλλάζει πηγαίνοντας στο τέλος του τρένου του.
Παραλλαγή
Ο δάσκαλος σκορπίζει στο χώρο χαρτάκια που φέρουν γράμματα ή αριθμούς.
Τα τρενάκια, ακολουθώντας τη σειρά των γραμμάτων ή των αριθμών, περνούν και τα παίρνουν.
Α΄- Β΄ Τάξη

Τα ελεύθερα βαγόνια
Στόχος
Αντίληψη χώρου, κινητικός συντονισμός, συνεργασία, εκμάθηση ρυθμού.
Σενάριο
Τα παιδιά, ανά τρία-τέσσερα, σχηματίζουν γραμμές, το ένα πίσω από το άλλο,
πιάνουν το μπροστινό τους από τη μέση και προχωρούν (τα τρενάκια). Ο δάσκαλος
έχει ορίσει τέσσερα παιδιά (τα ελεύθερα βαγόνια), που προσπαθούν να πιαστούν
από το τελευταίο παιδί κάθε τρένου. Αν κάποιο τα καταφέρει, τότε το πρώτο παιδί
του τρένου ¨αποδεσμεύεται¨ και γίνεται ελεύθερο βαγόνι.
Α΄- Β΄ Τάξη

Το νησί των ναυαγών
Στόχος
Αντίληψη χώρου, ισορροπία, ικανότητα συντονισμού-συνεργασία.
Σενάριο
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ισάριθμες ομάδες. Σε κάθε ομάδα αντιστοιχεί ένα
τετράγωνο ή κύκλος (το νησί), που ο δάσκαλος έχει χαράξει στο έδαφος. Με το σύνθημα του δασκάλου, όλα τα παιδιά της ομάδας προσπαθούν να χωρέσουν στο νησί τους και να μείνουν εκεί για 30΄΄.
Α΄- Β΄ Τάξη

Το καγκουρό
Στόχος
Κράτημα της μπάλας με τα πόδια, νευρομυϊκή συναρμογή, αυτοσυγκέντρωση.
Σενάριο
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ως πέντε ισάριθμες ομάδες. Στοιχίζονται το ένα πίσω
από το άλλο και στέκονται πίσω από μια γραμμή εκκίνησης. Με το σύνθημα του δασκάλου, το πρώτο παιδί κάθε ομάδας, κρατώντας μια μπάλα ανάμεσα στα γόνατά του, ξεκινά να διανύσει μια ορισμένη απόσταση, περπατώντας ή χοροπηδώντας, χωρίς, όμως, να του πέσει η μπάλα ή να την πιάσει με τα χέρια. Οφείλει να επιστρέψει πίσω στην ομάδα του, με τον ίδιο τρόπο, με την μπάλα ανάμεσα στα γόνατα, και να τη δώσει στον επόμενο. Αν η μπάλα του πέσει ή την πιάσει με τα χέρια, τότε πρέπει να επιστρέψει στη γραμμή εκκίνησης και να ξεκινήσει από την αρχή. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη.
Α΄- Β΄ Τάξη

Τα κοκοράκια
Στόχος
Αντίληψη χώρου, δύναμη, ισορροπία, επιδεξιότητα.
Σενάριο
Δύο παιδιά (τα κοκοράκια) μπαίνουν σε ένα κύκλο, που έχει χαράξει ο δάσκαλος.
Με το σύνθημα του δασκάλου, προσπαθούν να βγάλουν ο ένας τον άλλον από τον κύκλο, σπρώχνοντας μόνο με το σώμα, χωρίς να χρησιμοποιούν καθόλου τα χέρια τους.
Παραλλαγή
Τα παιδιά είναι πιασμένα από τους ώμους ή πλάτη με πλάτη.
Α΄- Β΄ Τάξη

Ο τυφλός οδοκαθαριστής
Στόχος
Αντίληψη χώρου, εκμάθηση κατευθύνσεων, ετοιμότητα, επιδεξιότητα.
Σενάριο
Ένα παιδί με δεμένα τα μάτια (ο τυφλός οδοκαθαριστής) στέκεται σ’ ένα χώρο,
όπου ο δάσκαλος σκορπίζει διάφορα αντικείμενα - μπάλες, κώνους, κουτιά (τα σκουπίδια). Το παιδί, με την καθοδήγηση του δασκάλου (δεξιά, αριστερά,εμπρός, πίσω), πρέπει να μαζέψει πέντε αντικείμενα. Το παιχνίδι συνεχίζεται με άλλο παιδί.
Παραλλαγή
Ένα παιδί δίνει τις κατευθύνσεις.
Α΄- Β΄ Τάξη

Το φίδι
Στόχος
Ευκινησία, συντονισμός ομάδας, συνεργασία, ταχύτητα.
Σενάριο
Ένα παιδί (το φίδι) βρίσκεται στη φωλιά του. Με το σύνθημα του δασκάλου,
βγαίνει από τη φωλιά και κυνηγά τα παιδιά. Το κάθε παιδί που πιάνει, ¨ενώνεται¨
μαζί του με λαβή χεριών. Το διαρκώς μακρύτερο φίδι πιάνει τα παιδιά με το ελεύθερο χέρι του πρώτου ή του τελευταίου παιδιού. Αν η λαβή των παιδιών-φίδι λυθεί, τα υπόλοιπα το καταδιώκουν ως τη φωλιά του. Εκεί αυτά ξαναπιάνονται με λαβή, και το παιχνίδι συνεχίζεται έως ότου ¨πιαστούν¨ στο φίδι όλα τα παιδιά.
Α΄- Δ΄ Τάξη

Ο φύλακας
Στόχος

Ακουστική αντίληψη, ικανότητα συγκέντρωσης, επιδεξιότητα.
Σενάριο
Τα παιδιά σχηματίζουν κύκλο. Ένα παιδί μπαίνει στο κέντρο με δεμένα τα μάτια
(ο φύλακας). Κοντά του (χωρίς να το αγγίζει) έχει ένα αντικείμενο (μπάλα, μαντίλι,
κουτάκι κ.α.). Ο δάσκαλος ακουμπά ένα παιδί κι αυτό προσπαθεί να κλέψει το αντικείμενο του φύλακα, χωρίς αυτός να τον πιάσει. Τα υπόλοιπα παιδιά κάνουν ησυχία. Ο χρόνος της προσπάθειας ορίζεται από το δάσκαλο. Όποιος πιάνεται από το φύλακα, παίρνει τη θέση του και το παιχνίδι συνεχίζεται.
Α΄- Δ΄ Τάξη

Ο λαβύρινθος
Στόχος
Αντίληψη χώρου, προσανατολισμός.
Σενάριο
Ο δάσκαλος ορίζει και υποδεικνύει ένα σχήμα πορείας (ο λαβύρινθος), που πρέπει
τα παιδιά ν’ ακολουθήσουν για να βρουν ένα κρυμμένο αντικείμενο. Η πορεία αποτελείται από χαραγμένους στο έδαφος κύκλους, τετράγωνα, παράλληλες γραμμές, ή/και στρώματα, κώνους, μπάλες κ.α. Με το σύνθημα, ένα-ένα τα παιδιά ξεκινούν. Όποιο ακολουθήσει λάθος πορεία, ξαναγυρίζει στο σημείο εκκίνησης.
Παραλλαγή
Ο δάσκαλος μπορεί να κρύψει πολλά μικρά αντικείμενα.
Γ΄- Δ΄ Τάξη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου