Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2009

ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΑΝΑΚΥΒΙΣΤΗΣΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Θέμα: Εκμάθηση Ανακυβίστησης


Στόχοι:
Οι μαθητές να:
- μάθουν ποια είναι τα αθλήματα γυμναστικής.
- μάθουν να εκτελούν τη βασική μορφή ανακυβίστησης.
- μάθουν τη σημασία του «βοηθού» και να καλλιεργήσουν τη συνεργασία, την υπευθυνότητα και την αλληλοβοήθεια.
- εκτελούν διάφορες παραλλαγές της ανακυβίστησης ( κλειστά – ανοικτά πόδια, συνεχόμενες με επιτόπια άλμα, συνεχόμενες με άλμα)
- συνδυάζουν διάφορες μορφές κυβίστησης - ανακυβίστησης και άλλες κινήσεις για να δημιουργήσουν ένα μικρό πρόγραμμα.


Υλικά:
Στρώματα γυμναστικής (1κάθε ζευγάρι)
Πάγκοι εργασίας
Καρτέλες με οδηγίες
Εικόνες αφόρμησης

Χώρος: Κλειστή αίθουσα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Στοχοθεσία

Υπενθυμίζουμε τα διάφορα αθλήματα της γυμναστικής και το
σημαντικό ρόλο της κυβίστησης και ανακυβίστησης σε αυτά.
για ενόργανη γυμναστική.

Τα παιδιά παίρνουν θέση στο χώρο. Λόγω του περιορισμένου χώρου η προθέρμανση εστιάζεται σε επιτόπου ασκήσεις όπως:
- τροχάδην
- κνήμες πίσω
- γόνατα ψηλά
- δυο πηδηματάκια και στο τρίτο βαθύ κάθισμα
- ύπτια στήριξη – περπάτημα στα τέσσερα
- διατατικές ασκήσεις άνω και κάτω άκρων

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Οι μαθητές πάνε ανά δυάδες σε κάθε στρώμα.

1. Κυβίστησεις
Επαναφέρουμε το σωστό τρόπο εκτέλεσης της κυβίστησης και τις διάφορες παραλλαγές κυβιστήσης. Τα παιδιά ενναλάξ με το ζευγάρι τους εκτελούν διάφορες μορφές κυβίστησης.
Ρόλος του βοηθού

2. Ρολαρίσματα
Τα παιδιά κάθονται στην άκρη του στρώματος από την πλάγια μεριά, μακριά το ένα από το άλλο.
- Ρολάρισμα στην πλάτη με τα πόδια σε συσπείρωση και πιασμένα με
τα χέρια.
- Ρολάρισμα στην πλάτη με ελεύθερα τα χέρια, τοποθέτηση των
παλαμών στο έδαφος και ανόρθωση.
- Ρολάρισμα σην πλάτη και τέντωμα των ποδιών προς τα πάνω σε
κάθε επανάληψη.

3. Αυχενική στήριξη
Επίδειξη της αυχενικής στήριξης (κεράκι). Στη συνέχεια εκτέλεση της αυχενικής στήριξης, με τροποποίηση του βαθμού δυσκολίας.
- στήριξη κορμού με τα χέρια
- στήριξη κορμού χωρίς χέρια
- στήριξη κορμού με τα χέρια τεντωμένα στο έδαφος.

4. Ελεγχόμενη απώλεια της ισορροπίας
Στην άσκηση αυτή τα παιδιά θα προσπαθήσουν να πετύχουν μια ελεγχόμενη απώλεια της ισορροπίας τους προς τα πίσω . Η αρχική θέση επιλέγεται από τα παιδιά . Μπορεί να είναι η όρθια θέση , το ημικάθισμα ή το βαθύ κάθισμα. Η άσκηση ολοκληρώνεται με την επαφή της λεκάνης με το στρώμα και ρολάρισμα όπως προηγουμένως.

5. Απλή ανακυβίστηση.
Δίνονται στα ζευγάρια σε καρτέλα οδηγίες για την εκτέλεση της ανακυβίστησης και τη σωστή θέση του σώματος.

Τα παιδιά από το ημικάθισμα ρολάρουν προς τα πίσω τοποθετώντας τα χέρια στο στρώμα και σπρώχνουν, ενώ τα πόδια λυγισμένα και η λεκάνη περνάνε πάνω από το κεφάλι. Στη συνέχεια τα πόδια πατούν στο στρώμα και τα παιδιά επανέρχονται στην αρχική τους θέση.

Τα παιδιά εκτελούν ανακυβίστηση από άλλες αρχικές θέσεις.

Η περιστροφή γίνεται στους ώμους χωρίς να ακουμπά ο αγκώνας.
Τα παιδιά που συναντούν δυσκολίες καλούνται να δοκιμάσουν σε κεκλιμένο επίπεδο.

6. Παρουσίαση ανακυβιστήσεων
Κάθε ζευγάρι παρουσιάζει με όποια σειρά θέλει ανακυβιστήσεις με διάφορους τρόπους (με ανοικτά ή κλειστά πόδια ή αυτοσχέδιες).

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Ομαδικό Πρόγραμμα
Τα παιδιά στις ομάδες τους εκτελούν συνεχόμενες κυβιστήσεις – ανακυβιστήσεις τις οποίες ενώνουν με διάφορους τρόπους.
- Επιτόπια άλματα
- Άλματα
- Στροφές
- Ισορροπίες

Ασκήσεις χαλάρωσης – Αναπνευστικές ασκήσεις

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Αξιολογούμε τους μαθητές από το αν έχουν ξεπεράσει τις φοβίες τους και από την σωστή εκτέλεση της κυβίστησης και την σωστή ανόρθωση τους χωρίς την βοήθεια των χεριών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου