Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2009

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Οδηγίες - Κανονισμοί
Θέμα: Γνωριμία ,επικοινωνία, συνεργασία














Στόχοι:

Οι μαθητές να :
- αναπτύξουν επικοινωνία με το δάσκαλο και τους συμμαθητές τους.
- συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους σε μικρές ομάδες.
- ξεκινούν και να σταματούν στο σήμα ή παράγγελμα του δασκάλου ( οπτικά – ακουστικά ερεθίσματα )
- χωριστούν σε ομάδες εργασίας των 4-6 παιδιών.
- εφαρμόζουν κανονισμούς για την ασφάλεια και υγεία τους αλλά και γενικότερα.


Υλικά:
24 πλαστικά πιατάκια
1 αφρώδες μπάλα
24 καρτέλες με εικόνες ( 2Χ12)


Χώρος: Κλειστή αίθουσα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Σχηματισμός για οδηγίες

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
- Στολή (αθλητικά ρούχα και υποδήματα)
- Ακολουθώ πιστά τις οδηγίες του δασκάλου
- ΔΙΠΛΟ ΣΦΥΡΙΓΜΑ (Σταματώ – Ακούω)
- Δεν ενοχλώ τους συμμαθητές μου ( αποφεύγω συζητήσεις , χειρονομίες , τσακωμούς , ενοχλήσεις).
- Εκτιμώ την προσπάθεια και όχι το αποτέλεσμα
- Ποινές
- Χρησιμοποιώ με προσοχή τα όργανα
- Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

- όχι ρολόγια , καδένες , σκουλαρίκια
- μπουκαλάκι με νερό
- καπελάκι
- πετσέτα
- δεύτερη φανέλα
- αντηλιακή κρέμα


Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο ( περπάτημα , τροχάδην , τρέξιμο , πήδημα, κουτσό, γόνατα ψηλά, φτέρνες πίσω κλπ. ) αποφεύγοντας τα πιατάκια σε συγκεκριμένα όρια που τους καθορίζονται ( γραμμές ). Με κάθε σήμα του δασκάλου σταματούν μπροστά από ένα πιατάκι.


ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Παιχνίδι Ονομάτων
Το κάθε παιδί στέκει μπροστά από ένα πιατάκι (γράμμα του αλφαβήτου). Ο δάσκαλος δίνει την μπάλα σε ένα από τα παιδιά. Το παιδί θα πρέπει να πει δυνατά πρώτα το γράμμα που έχει στο πιατάκι του και στη συνέχεια το όνομα ενός συμμαθητή του που ξεκινά από το συγκεκριμένο γράμμα.
π.χ Άλφα : Αντρέας
Ακολούθως τρέχει στο συμμαθητή του που φώναξε το όνομα του και του δίνει την μπάλα για να συνεχιστεί το παιχνίδι. Αυτό συνεχίζεται μέχρι να βρεθεί παιδί που δεν θα μπορέσει να συνεχίσει την αλυσίδα. Σε αυτή την περίπτωση το παιδί επιστρέφει την μπάλα στον δάσκαλο ο οποίος καλεί τα παιδιά να μετακομίσουν με το παράγγελμα του σε άλλο πιατάκι για να συνεχιστεί και πάλι το παιχνίδι.

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες κάθε φορά με βάση ξεχωριστά κριτήρια.
- γραμμή
- στήλη
- γράμματα στο πιατάκι
- χρώμα γραμμάτων

Κάθε φορά οι ομάδες μπαίνουν σε γραμμή και γίνεται μια σύντομη δραστηριότητα
- σκυταλοδρομία με κουτσό
- σκυταλοδρομία ζικ – ζακ

Με βάση ένα από τα κριτήρια τα παιδιά σχηματίζουν τις ομάδες εργασίας τους για την φετινή σχολική χρονιά.
Οι ομάδες ξεχωρίζουν και γίνεται καταγραφή τους.

Κάθε παιδί παίρνει ένα πιατάκι και κινείται στο χώρο σύμφωνα με τις οδηγίες του δασκάλου.

Με το σήμα του δασκάλου τα παιδιά σχηματίζουν δυάδες , τριάδες , τετράδες και προσπαθούν κάθε φορά να σχηματίσουν μια λέξη που να περιέχει και τα δύο , τρία ή τέσσερα γράμματα που έχουν τα πιατάκια τους.

Ο δάσκαλος φωνάζει μεγαλόφωνα κάποιες λέξεις και τα παιδιά που έχουν τα γράμματα κάθε λέξεις καλούνται να συνεργαστούν να την σχηματίσουν.
π.χ
ΚΟΛΥΜΠΙ
ΤΡΕΧΩ
ΒΓΗΚΑ

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Παιχνίδι : Συστήνομαι με το σώμα μου
Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες και κάθονται η μια ομάδα απέναντι από την άλλη. Στις δύο ομάδες μοιράζονται οι ίδιες καρτέλες με εικόνες από διάφορα αθλήματα (μια σε κάθε παιδί).
Το κάθε παιδί προσπαθεί με κινητικές προτάσεις που εκφράζουν το άθλημα που έχει στην καρτέλα να μας συστηθεί. Το παιδί της άλλης ομάδας που έχει την ίδια καρτέλα θα πρέπει να σηκωθεί να κάνει και αυτό το ίδιο.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου