ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhF5k38EKBra7Z5rE078tnF2H87CBHHL-Ee7LrNz9olrWu3wfVg6S_S3ydpsbUDAaLCwbCROzJ6Gnyl7vkH4KvcpgOoVmipAS03R_ykRIVyXK7JoD3g4BeSxEDebj3KaZtLbWb2BWe1i9g/s320/sea0800l.jpg)
Θέμα: Κατευθύνσεις
Στόχοι:
Οι μαθητές να:
- γνωρίσουν και να κινηθούν προς διάφορες κατευθύνσεις
(μπροστά – πίσω , πάνω – κάτω , δεξιά – αριστερά)
- κινούνται για συγκεκριμένο χρόνο προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση
- αλλάζουν κατεύθυνση με το ανάλογο ερέθισμα
- ακολουθούν όμοιες και αντίθετες κατευθύνσεις από αυτές που τους δίνονται.
- αναπτύξουν την κινητική τους έκφραση και την αυτενέργεια τους.
- αναπτύξουν την επικοινωνία και την συνεργασία μεταξύ τους σε ζευγάρια και ομάδες.
Υλικά:
Ραδιοκασετόφωνο
Κρουστά όργανα
(τύμπανο – ξυλάκια – ντέφι)
Σκυτάλες
Καρτέλα εργασίας
Καρτέλα αξιολόγησης
Χώρος: Κλειστή αίθουσα
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Συγκέντρωση – Έλεγχος - Στοχοθεσία
Τα ρομποτ
Τα παιδιά αναπαριστούν ένα ρομπότ όπως το καθένα το φαντάζεται και δοκιμάζουν τρόπους μετακίνησης στο χώρο.
Τα ρομποτ κινούνται πότε αργά και πότε πιο γρήγορα σύμφωνα με τις οδηγίες του δασκάλου.
Τα ρομποτ κινούνται με κουτσό και με πλάγια βήματα.
Ο δάσκαλος ενημερώνει τα παιδιά ότι τα ρομπότ έπαθαν βλάβη και δεν μπορούν να αλλάζουν κατεύθυνση. Μόλις βρεθούν μπροστά σε εμπόδιο σταματούν και αρχίζουν να βγάζουν ένα ήχο με τη φωνή τους και να αναπηδούν προς τα πάνω. Ο εκπαιδευτικός αγγίζοντας τα ρομποτ που είναι σε αδιέξοδο τους αλλάζει κατεύθυνση.
ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ
Μουσικές κατευθύνσεις
Ο δάσκαλος εξηγεί στα παιδιά ότι οι διαφορετικοί ήχοι από τα μουσικά όργανα θα ορίζουν τις αλλαγές στον τρόπο και την κατεύθυνση μετακίνησης τους.
Τύμπανο = τροχάδην προς τα εμπρός
Ξυλάκια = περπάτημα προς τα πίσω
Ντέφι = επί τόπου αναπηδήσεις προς τα πάνω
Τα ζώα και οι κατευθύνσεις
Τα παιδιά αναπαριστούν διάφορα ζώα και κινούνται σύμφωνα με τις οδηγίες του δασκάλου:
- Μπροστά – Πίσω : τίγρης , ελάφι
- Δεξιά – Αριστερά : κάβουρας , πιγκουίνος
- Πάνω: Ελέφαντας (προβοσκίδα) , Καμηλοπάρδαλη (λαιμός)
- Κάτω: φίδια (σέρνονται κάτω), φώκιες
Αντίθετη κατεύθυνση
Ο δάσκαλος ζητά από τα παιδιά να δείξουν με το δείκτη του χεριού τους προς μια κατεύθυνση ενώ το κεφάλι τους να κοιτάζει προς την αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που δείχνει το χέρι.
Παραλλαγή:
Το ένα χέρι να δείχνει αντίθετη κατεύθυνση από το άλλο.
Ζευγάρια
Α. Μετακινήσεις – Κατευθύνσεις – Σταμάτημα
Τα παιδιά σε ζευγάρια παίρνουν μια καρτέλα εργασίας και ένα μαρκαδόρο. Στην καρτέλα υπάρχουν 4 διαφορετικά είδη μετακίνησης (τρέξιμο – κουτσό – πλάγια βήματα – πηδηματάκια). Δίπλα από κάθε είδος μετακίνησης υπάρχει ένα πλαίσιο για να καθορίσουν τα παιδιά σε ποια κατεύθυνση θα γίνεται κάθε μετακίνηση.
Το ένα παιδί ορίζει στο ζευγάρι του προς ποια κατεύθυνση θα μετακινηθεί κάθε φορά και σε ποιο επίπεδο θα κλείσει το πρόγραμμα του με σωματικό σχήμα.
Αλλαγή ρόλων.
Β. Όμοια ή αντίθετη κατεύθυνση
Ο δάσκαλος μοιράζει σε όλα τα παιδιά από μια σκυτάλη. Ο ένας είναι ο οδηγός και ο άλλος ακολουθεί το ρυθμό, την κατεύθυνση και το είδος μετακίνησης του ζευγαριού του. Με το παράγγελμα του δασκάλου σταματούν και δημιουργούν σωματικά σχήματα σε όποιο επίπεδο θέλουν, ενώ οι σκυτάλες και των δυο παιδιών δείχνουν την ίδια ή την αντίθετη κατεύθυνση.
Αλλαγή οδηγού.
ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Ομαδική εργασία
Απλή κινητική φόρμα
Τα παιδιά σε ομάδες των 4-5 δημιουργούν μια απλή κινητική σύνθεση. Η σύνθεση τους πρέπει να περιλαμβάνει περπάτημα , κουτσό , πλάγια βήματα και αναπηδήσεις σε διαφορές κατευθύνσεις. Η κινητική φόρμα αρχίζει και τελειώνει με ισορροπίες (πόζα).
Παρουσίαση – Αξιολόγηση κινητικής σύνθεσης ομάδων.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Καρτέλα αξιολόγησης
« Ποιος είναι ποιος;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου