Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2009

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΠΑΛΑΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ


ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Θέμα: Μεταφορά μπάλας

Στόχοι:
Οι μαθητές να
- κινούνται με ασφάλεια στα όρια του γηπέδου χωρίς να συγκρούονται με τους συμμαθητές τους.
- εργάζονται στον ατομικό τους χώρο.
- μεταφέρουν με διάφορους τρόπους την μπάλα.
- συνεργάζονται σε μικρές ομάδες για επίλυση προβλημάτων.

Υλικά:
Αφρώδης μπάλες (1 κάθε παιδί)
Στεφανάκια στήριξης μπαλών
Ραδιοκασετόφωνο
Ταμπουρίνο

Χώρος: κλειστή αίθουσα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση – Στοχοθεσία

Μουσική και κίνηση
Βάζουμε στο ραδιόφωνο να παίζει το τραγούδι «Χαρωπά τα δυο μου
χέρια τα κτυπώ». Τα παιδιά περπατούν ελεύθερα στο χώρο και κάθε φορά που ακούνε το ρεφρέν εκτελούν με ηχηρές προτάσεις (κτύπημα χεριών, ποδιών, δακτύλων) τα λόγια του τραγουδιού.

Πέστε το όνομα σας
Κυνηγοί: 2-3 παιδιά (συχνές αλλαγές)
Τα παιδιά τρέχουν ελεύθερα στο γήπεδο. Οι κυνηγοί προσπαθούν να τους ακουμπήσουν. Όταν τους ακουμπήσουν γίνονται αγάλματα.
Ελευθερία: Ο δάσκαλος ακουμπά τα παιδιά και τα παιδιά λένε το όνομα τους, ελευθερώνονται και ξανατρέχουν.

Εστιάζουμε την προσοχή τους στον ανεκμετάλλευτο χώρο.

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Ατομικά με μπάλα

Α) Ελεύθερα: τα παιδιά χειρίζονται την μπάλα όπως θέλουν.

Β) Τα παιδιά τρέχουν (χαλαρό τροχάδην) κρατώντας την μπάλα με διάφορους τρόπους:
- πάνω από κεφάλι
- πίσω από την πλάτη
- μπροστά από το στήθος
- με αριστερό , με δεξί χέρι
- η μπάλα μέσα και έξω από τα πόδια διαγράφει ένα οκταράκι

Το ταξί και ο ιδιότροπος πελάτης
Ο δάσκαλος παροτρύνει τα παιδιά να μετακινηθούν στο χώρο προσέχοντας να μην τους πέσει η μπάλα, ο πελάτης τους. Τους επισημάνει ότι ο πελάτης τους είναι ιδιότροπος και δε θέλει να τον μεταφέρουν με τα χέρια.

Ιδέες μεταφοράς της μπάλας με:
- μηρούς
- αστραγάλους
- γόνατα
- αυχένα
- ώμο - κεφάλι

Ζευγάρια

Α) Μεταφορά μπάλας
Τα ταξί σχηματίζουν ζευγαράκια και καλούνται τώρα μαζί να μεταφέρουν τον ιδιότροπο πελάτη τους. (2 παιδιά – 1 μπάλα )
- πλάτη με πλάτη
- μέτωπο με μέτωπο

Τα παιδιά δοκιμάζουν να μεταφέρουν μαζί και τους 2 ιδιότροπους πελάτες τους (2 παιδιά – 2 μπάλες)

Β) Κλέψε την μπάλα
Τα παιδιά σχηματίζουν 2 ευθείες με τα ζευγάρια το ένα πίσω από το άλλο. Τα ζευγάρια αραιώνουν στις γραμμές του γηπέδου και στέκονται ο ένας απέναντι από τον άλλο με την μπάλα στο μέσο της απόστασης τους. Με το σφύριγμα τρέχουν να κλέψουν πρώτοι την μπάλα και να την μεταφέρουν πίσω χωρίς να τους ακουμπήσει ο συμμαθητής τους.

Παρουσιάζουμε τους τρόπους που σκέφτηκαν τα παιδιά.

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Ο χαλασμένος σκουπιδοτενεκές
Τα παιδιά προσπαθούν να μαζέψουν τα σκουπίδια (μπάλες), που πετά ο χαλασμένος σκουπιδοτενεκές, ο δάσκαλος.
Ο δάσκαλος βρίσκεται στο κέντρο μαζί με ένα κιβώτιο από 20-30 μπάλες και αρχίζει να τις πετά προς όλες τις κατευθύνσεις. Τα παιδιά μαζεύουν τα σκουπίδια (μπάλες) και τις επιστρέφουν στο κιβώτιο. Κερδίζουν τα παιδιά που θα μαζέψουν τις περισσότερες μπάλες.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου