ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhv89cb7LmfNe5dKNX4qGXizLC911GcA57VS3UeLvqxY9UefzIJtwoyuBcUnoD56NC2eMFaRf1wWMCLZL3FbHlws2SJrKH2ps0hnbOeL8nsKkKhcIWwnCdgmVmixn9UlU8Is9FRHJZ3qus/s320/tlin50l.jpg)
Θέμα: Εκμάθηση Κυβίστησης
Στόχοι:
Οι μαθητές να :
- μάθουν ποια είναι τα αθλήματα της γυμναστικής.
- μάθουν να εκτελούν τη βασική μορφή κυβίστησης.
- μάθουν τη σημασία του «βοηθού» και να καλλιεργήσουν τη συνεργασία, την υπευθυνότητα και την αλληλοβοήθεια.
- εκτελούν διάφορες παραλλαγές της κυβίστησης ( κλειστά – ανοικτά πόδια, συνεχόμενες με επιτόπια άλμα, συνεχόμενες με άλμα)
- να ξεκινούν και να τελειώνουν μια κυβίστηση με τη σωστή στάση σώματος.
- συνδυάζουν διάφορες μορφές κυβίστησης και άλλες κινήσεις για να δημιουργήσουν ένα μικρό πρόγραμμα.
Υλικά:
Στρώματα γυμναστικής (1κάθε ζευγάρι)
Πάγκοι εργασίας
Καρτέλες με οδηγίες
Εικόνες αφόρμησης
Χώρος: Κλειστή αίθουσα
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Στοχοθεσία
Αναφορά στα διάφορα αθλήματα της γυμναστικής και πληροφορίες
για ενόργανη γυμναστική.
Εξηγούμε το σημαντικό ρόλο του βοηθού στις ασκήσεις γυμναστικής.
Τα παιδιά παίρνουν θέση στο χώρο. Λόγω του περιορισμένου χώρου η προθέρμανση εστιάζεται σε επιτόπου ασκήσεις όπως:
- τροχάδην
- κνήμες πίσω
- γόνατα ψηλά
- δυο πηδηματάκια και στο τρίτο βαθύ κάθισμα
- ύπτια στήριξη – περπάτημα στα τέσσερα
- διατατικές ασκήσεις άνω και κάτω άκρων
ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ
Οι μαθητές πάνε ανά δυάδες σε κάθε στρώμα.
1. Λαγουδάκια
- Ακουμπάνε τα χέρια κάτω και με λυγισμένα πόδια κάνουν
αναπηδήσεις χωρίς να σηκώσουν τα χέρια από το έδαφος.
- Το ίδιο με την άσκηση 1, μόνο που τώρα τοποθετούν τα χέρια σε
ένα υπερυψωμένο σημείο 30 εκ. περίπου (πάγκος εργασίας).
2. Γέφυρα - Αποφεύγεται η στήριξη στο κεφάλι.
3. Ρολαρίσματα
Ρολαρίσματα πίσω - μπρος
- Στην πλάτη με τα πόδια σε συσπείρωση και πιασμένα με τα χέρια.
- Όταν ρολάρουν μπροστά (τραβούν) ελευθερώνουν τα χέρια, τοποθετούν τις παλάμες στο έδαφος και σηκώνονται όρθιοι.
Ρολαρίσματα πλάγια
- Εκτελούν πλάγια ρολαρίσματα με τα χέρια στην ανάταση και το σώμα σε ύπτια θέση.
4. Προετοιμασία απλής κυβίστησης.
Δίνονται στα ζευγάρια σε καρτέλα οδηγίες για την εκτέλεση της κυβίστησης και τη σωστή θέση του σώματος.
Τα παιδιά στέκονται μπροστά στο στρώμα με ανοικτά πόδια. Στηρίζουν τις παλάμες στο στρώμα λυγίζοντας τα γόνατα. Στη συνέχεια τεντώνουν κοιτάζοντας πίσω μέσα από τα πόδια.
5. Απλή κυβίστηση.
Συνέχεια της προηγούμενης άσκησης.
Όταν τεντώσουν τα πόδια και το κεφάλι κοιτάζει κάτω από τα πόδια, ακουμπούν το πίσω μέρος του κεφαλιού τους (αυχένα) στο στρώμα και ρολάρουν στην πλάτη. Τελειώνουν στην εδραία θέση.
6. Κυβίστηση με κλειστά πόδια.
Αρχική θέση είναι η προσοχή.
Λυγίζουν τα γόνατα και στηρίζουν τις παλάμες στο στρώμα στο
άνοιγμα των ώμων. Το κεφάλι παίρνει θέση όπως στην προηγούμενη
άσκηση και σπρώχνοντας με τα πόδια ρολάρουν στην πλάτη και
επανέρχονται στην όρθια θέση.
Ο βοηθός με το ένα χέρι προσέχει τον αυχένα και με το άλλο τη σωστή θέση της λεκάνης.
(δίνεται καρτέλα)
7. Παρουσίαση κυβιστήσεων.
Κάθε ζευγάρι παρουσιάζει με όποια σειρά θέλει ρολαρίσματα με διάφορους τρόπους και κυβιστήσεις με ανοικτά ή κλειστά πόδια ή αυτοσχέδιες.
Τα παιδιά στις ομάδες τους εκτελούν συνεχόμενες κυβιστήσεις τις οποίες ενώνουν με διάφορους τρόπους.
- Επιτόπια άλματα
- Άλματα
- Στροφές
- Ισορροπίες
ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Ασκήσεις χαλάρωσης – Αναπνευστικές ασκήσεις
Αναφορά στους μαθητές για την παραπέρα εξέλιξη της άσκησης
(ανακυβίστηση – ξεχωριστό μάθημα)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Αξιολογούμε τους μαθητές από το αν έχουν ξεπεράσει τις φοβίες τους και από την σωστή εκτέλεση της κυβίστησης και την σωστή ανόρθωση τους χωρίς την βοήθεια των χεριών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου