Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Σάββατο 15 Μαΐου 2010

ΣΥΝΤΟΜΑ ΣΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΜΥΝΑΣ - ΕΠΙΘΕΣΗΣ

- ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- ΙΔΕΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
- ΣΧΕΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ

Παρασκευή 14 Μαΐου 2010

Παιχνίδια με Ρακέτες

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Θέμα: Παιχνίδια με ρακέτες

Στόχοι: Οι μαθητές να:
- γνωρίσουν τα παιχνίδια αντισφαίρισης (τένις , πιγκ – πογκ) και να εξοικειωθούν με αυτά.
- χτυπούν το μπαλάκι με την κατάλληλη δύναμη λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση και την ακρίβεια
- επαναφέρουν και να βελτιώσουν προηγούμενες δεξιότητες στο χειρισμό της μπάλας με ρακέτα(μεταφορά μπάλας , χτυπήματα μπάλας forehand – backhand προς τα πάνω και προς τα κάτω)
- εργάζονται είτε ατομικά είτε ομάδικα για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων
- ανταλλάζουν μπαλιές forehand – backhand σε συναγωνιστικές δραστηριότητες

Υλικά:
(1 κάθε παιδί)
ρακέτες αντισφαίρισης
μαξιλαράκια
μπαλάκια αντισφαίρισης
ρακέτες πιγκ – πογκ (5Χ2)
μπαλάκια πιγκ - πογκ
---------------------------------------------------------------
5 αυτοσχέδια τραπέζια πιγκ – πογκ (θρανία - έδρες)- ρακέτες
5 γήπεδα τένις

Χώρος:
Γήπεδο καλαθόσφαιρας
Γήπεδο πετόσφαιρας

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση – Έλεγχος - Στοχοθεσία

Το κάθε παιδί παίρνει μια ρακέτα αντισφαίρισης και ένα μαξιλαράκι
και παίρνει θέση μέσα στο γήπεδο

Kτυπήματα forehand – backhand με μαξιλαράκι
Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο και εκτελούν από διάφορες θέσεις και με διάφορους τρόπους χτυπήματα με το μαξιλαράκι τους.
Καθορίζουμε τα 2 βασικά χτυπήματα forehand και backhand και καλούμε τα παιδιά να τα εκτελέσουν στατικά και σε κίνηση. Στο τέλος κάθε μετακίνησης τα παιδιά εκτελούν μια διαφορετική και πρωτότυπη ισορροπία με τη ρακέτα τους
Προτρέπουμε τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν διαφορετικά επίπεδα κάθε φορά

Ζευγάρια: Πάσες με μαξιλαράκια
Τα παιδιά σχηματίζουν ζευγάρια και ανταλλάζουν από διάφορες θέσεις μπαλιές με χτυπήματα forehand – backhand με ένα μαξιλαράκι από κοντινή απόσταση.
(Ζητούμε από τα παιδιά να βρουν διάφορους τρόπους να ανταλλάζουν πάσες με το μαξιλαράκι)
Αυξομείωση απόστασης ανάλογα με την επίδοση τους.

Ακολούθως ανταλάσσουν πάσες με 2 μαξιλαράκια ταυτόχρονα.
Συντονισμός

Ζευγάρια : Πάσες εν κίνηση με μαξιλαράκι
Τα ζευγάρια ανταλλάζουν πάσες εν κίνηση με ένα μαξιλαράκι.

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Τα παιδιά αφήνουν το μαξιλαράκι τους και το κάθε παιδί παίρνει ένα μπαλάκι αντισφαίρισης και παίρνει θέση στο γήπεδο.

Χτυπήματα forehand – backhand με μπαλάκι
Τα παιδιά κινούνται στο χώρο και με το σφύργιγμα του δασκάλου
- σπρώχνουν την μπάλα στον αέρα και προσπαθούν να την σταματήσουν και πάλι στην

ρακέτα τους
- εκτελούν χτυπήματα forehand και backhand χτυπώντας την μπάλα στον αέρα.
- εκτελούν χτυπήματα forehand και backhand χτυπώντας την μπάλα στο έδαφος.

Οδηγίες:
Χαμηλώνω - Ψηλώνω
Κάνω στροφές
κλπ.

Ζευγάρια: Kτυπήματα forehand – backhand με μπαλάκι σε κίνηση
Τα ζευγάρια στέκονται στις πλάγιες γραμμές του γηπέδου με τα παιδιά το ένα απέναντι από το άλλο. Με το σφύριγμα του δασκάλου μεταβιβάζει ο ένας το μπαλάκι στην ρακέτα του άλλου χωρίς να πέσει και αφου προηγουμένως καλύψει την μεταξύ τους απόσταση με:
- μεταφορά της μπάλας στη ρακέτα
- χτυπήματα της μπάλας στον αέρα
- χτυπήματα της μπάλας στο έδαφος

Ομάδες : Διαγωνιστικές διαδρομές
Τα παιδιά σχηματίζουν στην τελική γραμμή του γηπέδου τις ομάδες τους με τη μια ομάδα σε γραμμή δίπλα από την άλλη.Με το σφύριγμα του δασκάλου κάθε φορά οι πρώτοι μαθητές κάθε ομάδας διαγωνίζονται στο να καλύψουν μια απόσταση εφαρμόζοντας τις δεξιότητες που μάθαμε:
- χτύπημα της μπάλας στο έδαφος με περπάτημα
- χτύπημα της μπάλας στο έδαφος με τρέξιμο
- χτύπημα της μπάλας στον αέρα με περπάτημα
- χτύπημα της μπάλας στον αέρα με τρέξιμο
κλπ.
Αποφεύγουμε τις σκυταλοδρομίες αυτής της μορφής γιατί μπορεί να φέρουν σε δύσκολη θέση παιδιά που δεν έχουν ακόμη αποκτήσει σε ικανοποιητικό βαθμό αυτές τις δεξιότητες.
Παιχνίδι σε ομάδες: Ομαδικές πάσες
Τα παιδιά σε ομάδες μπροστά από το νετ με τις ρακέτες τους και τον πρώτο να κρατά ένα μπαλάκι. Η κάθε ομάδα χωρίζεται σε 2 υποομάδες (2-3 παιδιά) και στέκεται η μια απέναντι από την άλλη σε μικρή απόσταση με το νετ μεταξύ τους. Κάθε φορά ο πρώτος της σειράς πασάρει στον απέναντι συμμαθητή του και τρέχει τελευταίος στη σειρά του για να μπορέσει να πασάρει μετά ο αμέσως επόμενος μαθητής.

Ζητούμε από τα παιδιά να μετρούν τις ομαδικές τους πάσες και να θέτουν κάθε φορά στόχο να τις ξεπεράσουν.

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συναγωνιστικά Παιχνίδια σε ζευγάρια.
Αντισφαίριση – Επιτραπέζια Αντισφαίριση
Μοιράζουμε τα παιδιά σε 2 ομάδες. Τα παιδιά στις ομάδες σχηματίζουν ζευγάρια και ασχολούνται με συναγωνιστικά παιχνίδια Αντισφαίρισης και Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης αντίστοιχα.
Στο μισό του χρόνου οι ομάδες αλλάζουν θέση.

Στόχος των ζευγαριών είναι να ανταλλάξουν όσες περισσότερες συνεχόμενες μπαλιές μπορούν χρησιμοποιώντας τα όσα έμαθαν.

Θέτουμε ως ελάχιστο στόχο τις 10 συνεχόμενες μπαλιές.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση αν και συντρέχουσα μπορεί να καθοριστεί και από το τελικό μέρος του μαθήματος.
Επιβράβευση των καλύτερων ζευγαριών