Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει μια άλλη επιλόγη στους δασκάλους που διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο. Στο θεματολόγιο του ιστολογίου περιλαμβάνονται δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, κριτήρια αξιολόγησης και πολλά άλλα που αφορούν και τις πέντε περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων στις οποίες στοχεύει το μαθήμα της Φυσικής Αγωγής.
ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ , ΣΤΙΒΟΣ , ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΧΟΡΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μέσα από την ετοιμασία και εφαρμογή αυτού του υλικού θέλησα να δώσω ένα πιο ζωντάνο και διασκεδαστικό χρώμα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να το κάνω ακομή πιο ενδιαφέρον για τα μικρά παιδιά του δημοτικού σχολείου.
Παρακαλώ όπως έχω τα δικά σας σχόλια αλλά και τις δικές σας ιδεές ώστε να ενισχυθεί τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά αυτή η προσπάθεια. Για δημοσίευση στο ιστολόγιο δικού σας εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής παρακαλώ στείλτε το στην ηλεκτρονική διεύθυνση savvidg@cytanet.com.cy

Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΥΦΑΣΜΑΤΑ

Τα υφάσματα είναι ένα ευκολόβρετο και φθηνό υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολύ καλά αποτελέσματα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής σε ποικίλες αθλητικές δραστηριότητες που αφορούν όλες τις περιοχές του μαθήματος. Μπορούν κάλλιστα να αντικαταστήστουν τις κορδέλες στη Ρυθμική Γυμναστική, τις μπάλες σε δραστηριότητες που σχετίζονται με αθλήματα και δίνουν εξαιρετικές ιδέες για εκφραστικό χορό.

Η υφή των υφάσματων και η πολυχρωμία τους κάνει το μάθημα πιο ελκυστικό για τα μικρά παιδία και δίνει μια πιο παιχνιώδη μορφή στις δραστηριότητες μας.

Πιο κάτω παραθέτουμε μερικές ιδέες και ακολουθεί και σχετικό βιντεο που αφορά τον τρόπο εφαρμογής τους στην πράξη.

ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΗ (Warm up) ΜΕ ΥΦΑΣΜΑΤΑ

Δημιουργια σχημάτων με κίνηση χεριών : κύκλος - τρίγωνο - ορθογώνιο

Μιμήσεις που αφορούν ζώα

Τοποθετούμε το ύφασμα πίσω μας και το κινούμε σαν ούρα του αλόγου

Γινόμαστε ταυρομάχοι και προκαλούμε με το ύφασμα ένα ταύρο

Καβαλικεύουμε μια αγελάδα και το κινούμε σαν λάσο

Παιχνίδια φαντασίας και κίνησης

Φανταστείτε ότι :

....... φύσα δυνατός άνεμος και παίρνει πέρα δώθε τα πάντα

....... η θάλασσα έχει μεγάλα και αγριεμένα κύματα

...... είστε ψαράδες,ρίχνεται το καλάμι στη θάλασσα και τραβάτε ένα μεγάλο ψάρι

ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ (Sports) - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΥΦΑΣΜΑΤΑ

ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ (Balance) ΜΕ ΥΦΑΣΜΑΤΑ

ΑΕΡΟΜΠΙΚΣ (Aerobics) ΜΕ ΥΦΑΣΜΑΤΑ

ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΜΥΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ (Strength) ΜΕ ΥΦΑΣΜΑΤΑ

ΔΙΑΤΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ (stretching) ΜΕ ΥΦΑΣΜΑΤΑ

ΔΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΟΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΤΕ


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΣΤΕΦΑΝΑΚΙΑ

Τα στεφανάκια πέρα από τη ρυθμική γυμναστική μπορεί να χρησιμοποήθούν σε ποικίλες άλλες δραστηριότητες που αφορούν όλες τις περιοχές των αθλητικών δραστηριοτήτων. Ανάλογα με την περίπτωση και το σκοπό της δραστηριότητας μας χρησιμοποιούμε το ανάλογο μέγεθος στεφάνης.

Μιας και απευθυνόμαστε σε μικρά παιδιά κάνουμε το μάθημα πιο ελκυστικό χρησιμοποιώντας παιχνιώδη μορφή στις δραστηριότητες μας.

Πιο κάτω παραθέτουμε μερικές ιδέες και ακολουθεί και σχετικό βιντεο που αφορά τον τρόπο εφαρμογής τους στην πράξη.

ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΗ (Warm up) ΜΕ ΜΙΚΡΑ ΣΤΕΦΑΝΑΚΙΑ

Πρόγευμα με τα στεφανακια στα χέρια (Mιμητικά παιχνίδια)

Κατεβάζουμε τα πιάτα από το ψηλό ράφι

Ανακατέβουμε την κατσαρόλα

Πλύσιμο πιάτων

Στέγνωμα πιάτων

Κινήσεις με τα στεφανάκια στο έδαφος σε κυκλική διάταξη

Περπάτημα γύρω γύρω από στεφανάκια

Περπάτημα ανάμεσα από στεφανάκια

Περπάτημα από στεφανάκι σε στεφανάκι

Περπάτημα με πλάγια βήματα από στεφανάκι σε στεφανάκι

ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ (Sports) - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΣΤΕΦΑΝΑΚΙΑ

ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ (Balance) ΜΕ ΣΤΕΦΑΝΑΚΙΑ

ΑΕΡΟΜΠΙΚΣ (Aerobics) ΜΕ ΣΤΕΦΑΝΑΚΙΑ

ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΜΥΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ (Strength) ΜΕ ΣΤΕΦΑΝΑΚΙΑ

ΔΙΑΤΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ (stretching) ΜΕ ΣΤΕΦΑΝΑΚΙΑ

ΔΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΟΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΤΕ


Τρίτη 30 Μαρτίου 2010

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ - ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ (ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ 2)


ΑΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ

Ανάποδη σκηνή
Ένας εναλλακτικός τρόπος να γίνει μια σκηνή είναι οι παίχτες να ξαπλώσουν ανάσκελα με τα κεφάλια στο κέντρο και τα πόδια ψηλά. Τεντώστε το αλεξίπτωτο σφιχτά και διπλώστε το κάτω από τις πλάτες σας έτσι κρατά τα πόδια σας επάνω. Μπορείτε να φέρετε σε μια μαλακή μπάλα και να χρησιμοποιήσετε τα χέρια σας για να το αναπηδήσετε μέσα από τη σκηνή.


Ο ωκεανός
Προσποιούμαστε ότι το αλεξίπτωτο είναι ο ωκεανός. Τα παιδιά λένε το όνομα ενός ωκεανού. Τα παιδιά κινούν το αλεξίπτωτο ανάλογα με το δελτίο καιρού . (Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να είναι δημιουργικά). Παραδείγματος χάριν, θα πούμε, "άκουσα στο δελτίο καιρού αυτό το πρωί ότι υπήρξε ένα μικρό αεράκι πέρα από τον Ατλαντικό. Αυτό πως μπορούμε να το δείξουμε με το αλεξίπτωτο; Τα παιδιά ανταποκρίνονται δημιουργώντας μικρά κύματα στο αλεξίπτωτο. Άλλες προτάσεις - υψηλοί άνεμοι, χιόνι (θα έπρεπε να το τραβήξουμε για να κάνουμε σφιχτά τον πάγο), τυφώνες, κ.λπ.... Μόλις αντιληφθούν περι τίνος πρόκειται οι δυνατότητες είναι ατελείωτες.


Φώτα κυκλοφορίας
Όλα τα παιδιά μπαίνου κάτω από το αλεξίπτωτο και κινούνται ανάλογα με τα χρώματα που λέει ο Παιδαγωγός.
Κόκκινος - στάση
Πορτοκάλι – αλλαγή κατεύθυνσης
Πράσινος - επιτάγχυνση

Άλλες οδηγίες θα μπορούσαν επίσης να προστεθούν, όπως
Μπλε - κραυγή: "Γειά σας κ. Όνομα του παιδαγωγού.

Αλλαγή
Κάνετε το «μανιτάρι» με το αλεξίπτωτο και φωνάξτε μια οδηγία, π.χ. "αλλαγή εάν φοράτε κόκκινο". Ο καθένας που φορά κόκκινο πρέπει να τρέξει κάτω από το αλεξίπτωτο στην αντίθετη πλευρά, πριν το αλεξίπτωτο τους σκεπάσει (αν και αυτό είναι μέρος της διασκέδασης).

Καρέκλες χωρίς μουσική
Αριθμούμε τα παιδιά γύρω από το αλεξίπτωτο με αριθμούς 1,2 και 3..Κάνουμε το μανιτάρι και λέμε ένα αριθμό και πώς να κινηθεί.
Παραδείγματος χάριν: "1 μπαλαρίνα ", τότε όλα τα παιδιά που έχουν τον αριθμό 1 κάτω από το αλεξίπτωτο πάνε απέναντι κάνοντας την μπαλαρίνα.

Πλυντήριο ρούχων
2 ισάριθμες ομάδες. Η μια είναι το πλυντήριο και η άλλη η πλύση.
Το παιχνίδι παίζεται όπως ακριβώς δουλεύει το πλυντήριο. Η πλύση (ρούχα και σκόνη ) κάθονται κάτω από το αλεξίπτωτο και δίνουν στο αλεξίπτωτο ένα καλό κούνημα. Η πλύση γυρίζει με έναν τρόπο - που οργανώνεται από τα παιδιά που κρατούν από έξω το αλεξίπτωτο και τα παιδιά από κάτω κινούνται ανάλογα. Το αλεξίπτωτο κάνει κύκλο. Στροφή ξεβγαλμάτων (κούνημα) (κύκλος αντίθετα) πάλι. Κούνημα και έπειτα στέγνωμα - πάνω-κάτω μεγάλες μετακινήσεις.
Επαναλάβετε το παιχνίδι- αντιστρέφοντας τους ρόλους των παιδιών.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ - ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ - ΚΑΡΤΕΛΕΣ - (ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ 1)


















ΚΑΡΤΕΛΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ


ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΜΕ ΤΑ ΕΞΗΣ ΘΕΜΑΤΑ:

ΚΥΒΙΣΤΗΣΗ (1) - Τι να προσέχετε όταν εκτελείτε Κυβίστηση
ΚΥΒΙΣΤΗΣΗ (2) - Ο ρόλος του βοηθού στην Κυβίστηση
ΑΝΑΚΥΒΙΣΤΗΣΗ - Τι να προσέχετε όταν εκτελείτε ανακυβίστηση
ΠΛΑΓΙΑ ΧΕΙΡΟΚΥΒΙΣΤΗΣΗ - Οδηγίες και ο ρόλος του βοηθού
ΑΥΧΕΝΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ - Οδηγίες και ο ρόλος του βοηθού
ΤΡΙΓΩΝΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ - Οδηγίες και ο ρόλος του βοηθού

ΣΤΕΙΛΕ 2 ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ "ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ" ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ (savvidg@cytanet.com.cy) ΚΑΙ ΖΗΤΑ ΝΑ ΣΟΥ ΣΤΑΛΟΥΝ ΟΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΚΑΡΤΕΛΕΣ.
Σημείωση: Η κάθε ανάρτηση στο ιστολόγιο θα αναφέρει το όνομα του αποστολέα.

Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

BINTEO - ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΑ (ΜΙΚΡΕΣ ΤΑΞΕΙΣ)

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΡΑΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΑΣ
Το βιντεο που ακολουθεί μας παρουσιάζει δραστηριότητες που θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε στη διδασκαλία του μαθήματος της πετόσφαιρας στις μικρές αλλά και σε μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού σχολείου.
Ανάμεσα σε άλλα οι δραστηριότητες αυτές αφορούν τα πιο κάτω θέματα: Ρίξιμο - Πίασιμο μπάλας πάνω από φιλέ
Αύξηση της Αλτικότητας
Διδασκαλία Σέρβις από κάτω.
Μετακινήσεις
Θέσεις Ετοιμότητας στην Πετόσφαιρα.
Μανσέτα

Δέστε σχετικό βίντεο


ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ (ΑΠΛΑ) ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΑΣ

Για να αγαπήσουν τα παιδιά ένα άθλημα σίγουρα αυτό θα γίνει με το να τους δωθεί χρόνος να το παίξουν και να το γνωρίσουν καλύτερα. Η πετόσφαιρα είναι από τα ομαδικά αθλήματα που είναι δύσκολο να παίξουν τα μικρά παιδιά αλλά και μεγαλύτερα παιδιά, που δεν έχουν συχνή επαφή με το άθλημα, και αυτό ίσως τα απογοητεύσει αν επιμένουμε από την αρχή στους κανόνες.
Έτσι καλο θα ήταν να δημιουργήσουμε διάφορα τροποποιημένα παιχνίδια πετόσφαιρας, τα οποία και μπορούμε να ονομάσουμε μαζί με τα παιδιά, και που θα ανταποκρίνονται στην ηλικία και τις δυνατότητες τους.

Μερικές ιδέες είναι οι πιο κάτω:
1 vs 1 ή 2 vs 2 ή 3 vs 3 ή 4 vs 4 με πέρασμα της μπάλας πάνω από το φιλέ και πιάσιμο πριν η μπάλα κτυπήσει στο έδαφος.
2 vs 2 ή 3 vs 3 ή 4 vs 4 με αλλαγή θέσης παικτών κάθε φορά που γίνεται αλλαγή πόντου ή κάθε φορά που γίνεται πέρασμα της μπάλας στο αντίπαλο γήπεδο.
1 vs 1 ή 2 vs 2 ή 3 vs 3 ή 4 vs 4 με πέρασμα της μπάλας πάνω από το φιλέ και πιάσιμο πριν η μπάλα κτυπήσει στο έδαφος ξεκινώντας κάθε φορά που επιτυχάνεται πόντος με σερβις.
2 vs 2 ή 3 vs 3 ή 4 vs 4 με αλλαγή θέσης παικτών κάθε φορά που γίνεται αλλαγή πόντου ή κάθε φορά που γίνεται πέρασμα της μπάλας στο αντίπαλο γήπεδο ξεκινώντας κάθε φορά που επιτυχάνεται πόντος με σερβις που εκτελεί ο παίκτης που βρίσκεται σε συγκεκριμένη θέση που καθορίζουμε.
Δέστε σχετικό βίντεο

ΒΙΝΤΕΟ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΡΑΚΕΤΕΣ (ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ)

ΒΙΝΤΕΟ : ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗΣ

ΔΙΑΚΕΔΑΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗΣ (TENNIS FUN GAMES)

Potato Race

Racquet Catch

Drills For Kids to Improve Footwork

Για περισσότερες ιδέες και διασκεδαστικά παιχνίδια ( σε μορφή video ) που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε στη διδασκαλία σας για μαθήματα αντισφαίρισης επισκεφτείτε την σχετική ιστοσελίδα που προτείνετε στις Χρήσιμες Ιστοσελίδες με τον τίτλο Παιχνίδια με ρακέτες : Αντισφαίριση

Κυριακή 28 Μαρτίου 2010

ΒΙΝΤΕΟ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΡΑΚΕΤΕΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗΣ

How to Teach Kids Tennis

The Tennis Wall Drill

Tennis Serving Tips For Kids

Tennis Volley Tips For Kids

Tennis Core Strength Tips For Kids



The Drop Hit Tennis Drill

Για περισσότερες ιδέες και δραστηριότητες ( σε μορφή video ) που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε στη διδασκαλία σας για μαθήματα αντισφαίρισης επισκεφτείτε την σχετική ιστοσελίδα που προτείνετε στις Χρήσιμες Ιστοσελίδες με τον τίτλο Παιχνίδια με ρακέτες : Αντισφαίριση

Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ - ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Εκφραστικός Χορός

Θέμα: Φθινόπωρο

Στόχοι:
Οι μαθητές να
- εκφράζουν ιδέες, διαθέσεις και συναισθήματα σχετικές με το θέμα του φθινοπώρου.
- χρησιμοποιούν διάφορα σχήματα του σώματος, ισορροπίες και μετακινήσεις.
- χρησιμοποιούν ποικιλία ταχυτήτων, επιπέδων, διαδρομών και κατευθύνσεων.
- κινούνται στο ρυθμό της μουσικής.
- συνεργάζονται σε ομάδες και να συντονίζονται κινητικά.
- αναπτύξουν την αυτενέργεια, τη φαντασία και την κινητική δημιουργία τους.

Υλικά:
Ραδιοκασετόφωνο
Ταμπουρίνο
Καρτέλες με εικόνες
Καρτέλες με λέξεις
Πινακίδα με εικόνες
Ομπρέλες(από το σπίτι)
Ράβδοι (1 για κάθε παιδί)
Καρτέλες εργασίας
Μαρκαδοράκια

Χώρος: Κλειστή αίθουσα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση – Στοχοθεσία – Έλεγχος

-Τραγούδι «Τα πρωτοβρόχια»
Τα παιδιά σε κύκλο εκτελούν κινήσεις με βάση τα λόγια του τραγουδιού.
Στο ρεφρέν παίρνουν χέρια και κινούνται κυκλικά στο ρυθμό του τραγουδιού.

Συζήτηση του θέματος
- εικόνες στην πινακίδα
- συζήτηση « Τι αλλαγές έχουμε το φθινόπωρο;»
• στον καιρό;
• στη φύση;
• στους ανθρώπους;

Μουσική και κίνηση
Βάζουμε στη σειρά 3 τραγούδια και τα παιδιά καλούνται να μιμηθούν με κινήσεις το θέμα τους:
• Η σταγόνα
• Ο γεωργός
• Η ομπρέλα

Στο πρώτο τραγούδι τα παιδιά μπορεί να αναπαραστήσουν τη σταγόνα παράγοντας ήχους με το σώμα τους (χέρια – πόδια κλπ)

Στο δεύτερο τραγούδι τα παιδιά μπορεί να αναπαραστήσουν το γεωργό κρατώντας μια ράβδο.

Στο τρίτο τραγούδι τα παιδιά μπορεί να κρατούν μια ομπρέλα την οποία ζητούμε να φέρουν από το σπίτι.

Cd με τραγούδι
Ομπρέλες
Ράβδοι


ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Αντιστοιχίζω εικόνες και λέξεις
Τοποθετούμε στο γήπεδο εικόνες και λέξεις που έχουν σχέση με το φθινόπωρο.
Τα μισά παιδιά πηγαίνουν σε μια εικόνα και τα άλλα μισά στις αντίστοιχές καρτέλες με τις λέξεις.
Τα παιδιά που είναι στις εικόνες προσπαθούν να αναπαραστήσουν κινητικά το θέμα τους και τα παιδιά που είναι στις λέξεις προσπαθούν να διακρίνουν με ποία κίνηση αντιστοιχεί η λέξη τους και να πάνε στο αντίστοιχο παιδί για να το επιβεβαιώσουν.
Καρτέλες με εικονες - λέξεις

Επανάληψη της ίδιας άσκησης με αλλαγή των ρόλων.

Εργασία σε ζευγάρια
Τα παιδιά σχηματίζουν ζευγάρια.

Τα χελιδόνια φεύγουν
Ο ένας από τα δύο σχηματίζει με το σώμα του μια φωλιά (ανοικτά πόδια, γέφυρα, κ.α) και ο άλλος είναι το χελιδόνι. Με το σφύριγμα του εκπαιδευτικού τα χελιδόνια αφού κάνουν ένα κύκλο γύρω από την φωλιά τους αλλάζουν φωλιά.
Τα χελιδόνια κινούνται σε σχηματισμούς και με διάφορους τρόπους πριν αλλάξουν φωλιά.

Ο άνεμος και τα δέντρα
Ο ένας από τα δύο σχηματίζει με το σώμα του ένα δέντρο (ανοικτά χέρια, γυρτός κορμός, κ.α) και ο άλλος είναι ο άνεμος. Με το σφύριγμα του εκπαιδευτικού ο άνεμος αφού κάνει ένα κύκλο γύρω από το δέντρο με στροφές μετακινείται σε άλλο δέντρο να κάνει το ίδιο κλπ. Τα δέντρα όταν περνά γύρω τους ο άνεμος κινούν τα κλαδιά τους δεξιά – αριστερά , πάνω – κάτω.


Ομαδική εργασία
Δημιουργούμε ομάδες των 4-5 παιδιών.

Δίνουμε στα παιδιά καρτέλα εργασίας με οδηγίες και συμβουλές για το πως θα δουλέψουν στην ομάδα τους.

Πορεία
1. Κυκλώστε τις εικόνες που έχουν σχέση με το φθινόπωρο.
2. Παρουσιάστε μια μια τις φθινοπωρινές εικόνες που έχετε επιλέξει.
3. Αριθμήστε τις εικόνες με τη σειρά που θέλετε να μας τις παρουσιάσετε.
4. Τώρα μπορείτε να μας τις παρουσιάσετε.

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Παρουσίαση ομαδικής εργασίας.

Κλεισιμό με το τραγούδι το φθινόπωρο.
Τα παιδιά με βάση τα λόγια εκτελούν κινήσεις που έμαθαν και συνοδεύουν κινητικά το τραγούδι.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΕΠΙΠΕΔΑ ΧΩΡΟΥ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Θέμα: Επίπεδα χώρου

Στόχοι:
Οι μαθητές να:
- αναγνωρίζουν τα τρία διαφορετικά επίπεδα χώρου και να τα χρησιμοποιούν σε ισορροπίες και μετακινήσεις τους.
• χαμηλό
• μεσαίο
• ψηλό
- μεταφέρονται από το ένα επίπεδο στο άλλο με διάφορους τρόπους (άλμα – στροφή κ.λ.π)
- συνεργάζονται σε ζευγάρια – τριάδες – ομάδες για να δημιουργούν σωματικά σχήματα στα τρία επίπεδα.
- επιλύουν προβλήματα αναλύοντας τα δεδομένα τους και να κατανοήσουν ότι ένα πρόβλημα μπορεί να έχει πολλαπλές λύσεις.

Υλικά:
Ραδιοκασετόφωνο
Υφάσματα (1 ανά ζευγάρι)
Αερόστατο
Πάγκοι ισορροπίας
Στεφανάκια
Κρεβατάκια

Χώρος: Κλειστή αίθουσα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση - Στοχοθεσία

Παιχνίδι
Καπετάνιοι και καρχαρίες.
Στην αίθουσα υπάρχουν σκορπισμένα διάφορα όργανα:
πάγκοι ισορροπίας , στεφανάκια , κρεβατάκια

Κυνηγός : 1 -2 παιδιά με διακριτικά (καρχαρίες)
Τα υπόλοιπα παιδιά είναι οι καπετάνιοι και πηγαίνει το καθένα πάνω σε ένα πλοίο (όργανο). Με το σήμα του δασκάλου οι καπετάνιοι τρέχουν να αλλάξουν πλοίο προσέχοντας κάθε φορά να μην πιαστούν από τους καρχαρίες.
• Σε κάθε πλοίο μπορεί να ανέβει μόνο ένας καπετάνιος. Εαν έχει περισσότερους βουλιάζει το πλοίο και μπορούν οι καρχαρίες να τους πιάσουν.
• Όποιον ακουμπήσουν οι καρχαρίες αλλάζουν ρόλο (διακριτικιό)
• Αλλάζουμε τον τρόπο μετακίνησης (πλάγια βήματα, κουτσο, κ.λ.π)

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Η κακιά μάγισσα ( Ο ταχυδακτυλουργός)
Τα παιδιά βρίσκονται το καθένα σε ένα από τα όργανα της αίθουσας. Ο εκπαιδευτικός με ένα μαγικό ραβδί μεταμορφώνει τα παιδιά ως εξής:
πάγκοι ισορροπίας - γορίλες
στεφανάκια - λαγουδάκια
κρεβατάκια - φίδια
Καλούμε τα παιδιά να πάρουν την στάση που αρμόζει στο ζώο που μεταμορφώθηκαν.
Γορίλες - όρθια θέση (ψηλό επίπεδο)
Λαγουδάκια - βαθύ κάθισμα (μεσαίο επίπεδο)
Φίδια - ξαπλωμένοι (χαμηλό επίπεδο)

Συζήτηση με τα παιδιά για τα τρία επίπεδα χώρου.

Κάθε φορά με το σήμα του δασκάλου τα παιδιά αλλάζουν όργανο και ταυτόχρονα μεταμόρφωση. (επίπεδο χώρου)

Μετακινήσεις στα τρία επίπεδα του χώρου
Καλούμε τα παιδιά με βάση τη μεταμόρφωση τους να μετακινηθούν στα τρία επίπεδα.
πάγκοι ισορροπίας – γορίλες - περπάτημα στον πάγκο
στεφανάκια - λαγουδάκια - πηδήματακια γύρω από στεφάνι
κρεβατάκια - φίδια - σύρσιμο κορμιού στο κρεβατάκι

Αλλαγή οργάνων για να δοκιμάσουν όλες τις μετακινήσεις.

Ατομικά – Ο μαγικός φάκελος
Τα παιδιά επιλέγουν καρτέλες από το μαγικό φάκελο και καλούνται να αναπαραστήσουν με το σώμα τους γράμματα του αλφαβήτου στα διάφορα επίπεδα.
( Τ , Χ , Ο , Γ , Ι , Ρ , Υ )
Στη συνέχεια καλούνται να εκτελέσουν μια ακολουθία μεταφερόμενη από το ένα επίπεδο στο άλλο και αναπαριστώντας κάθε φορά το ίδιο γράμμα.

Ζευγάρια – Επίπεδα χώρου με υφάσματα
Κάθε ζευγάρι παίρνει ένα στενόμακρο ύφασμα το οποίο κρατούν από τις τέσσερις άκριες παράλληλο προς το πάτωμα. Τα παιδιά με αργή και συντονισμένη κίνηση το μεταφέρουν από επίπεδο σε επίπεδο ανάλογα με το παράγγελμα που ακούγεται από τον εκπαιδευτικό ή σύμφωνα με τη μουσική που ακούνε.

Κινητικός αυτοσχεδιασμός με αερόστατο
Όλα τα παιδιά μαζί κρατούν σε κύκλο το αερόστατο και καλούνται να το κρατούν σε διαφορετικά επίπεδα και να κινούνται σύμφωνα με το ρυθμό του τραγουδιού.

Ομάδες – Λύστε το πρόβλημα
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των 6-8 ατόμων.

Τα σχήματα
Τα παιδιά δουλεύουν στις ομάδες τους και καλούνται να σχηματίσουν τα πιο κάτω σχήματα σε 3 διαφορετικά επίπεδα
• κύκλος
• ορθογώνιο
• τρίγωνο

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Κινητικός αυτοσχεδιασμός με υφάσματα
Κάθε παιδί μαζί κρατά ένα ύφασμα και καλούνται να το κρατούν σε διαφορετικά επίπεδα και να κινούνται σύμφωνα με το ρυθμό του τραγουδιού. Στο ρεφραίν του τραγουδιού «Χέρια ψηλά» θα πρέπει τα παιδιά να κρατούν τα υφάσματα στο ψηλό επίπεδο. Στα άλλα σημεία του τραγουδιού μπορούν να αυτοσχεδιάσουν κινητικά. 3΄ Τραγούδι cd
¨Χέρια Ψηλά¨

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΣΩΜΑΤΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ - ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ

ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ









































ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΛΕΣ (9 ΣΥΝΟΛΙΚΑ) ΜΕ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ

ΣΤΕΙΛΕ 2 ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ "ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ" ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ (savvidg@cytanet.com.cy) KAI ΖΗΤΑ ΝΑ ΣΟΥ ΣΤΑΛΟΥΝ ΟΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΚΑΡΤΕΛΕΣ

Σημείωση: Η κάθε ανάρτηση στο ιστολόγιο θα αναφέρει το όνομα του αποστολέα.



ΚΑΡΤΕΛΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ- ΕΥΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΜΠΥΛΕΣ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1. Δημιουργήστε παρόμοιες καρτέλες με απλά σχήματα (επίπεδα ή τρισδιάστατα) και δώστε τις καρτέλες σε ομάδες παιδιών να τις αναπαραστήσουν με το σώμα τους και με τη χρήση διάφορων άλλων οργάνων (Στεφανάκια, Κορδέλες, Υφάσματα, Ράβδους κ.α)

2. Δώστε χρόνο στα παιδιά να επιλέξουν από μόνα τους υλικά, να βάλουν μπόλικη φαντασία και να δημιουργήσουν με αυτά και το σώμα τους τις δικές τους εικόνες.

3. Φωτογραφίστε τις εικόνες των παιδιών, τυπώστε τις εικόνες σε μέγεθος κάρτας και δώστε τις κάρτες στα παιδιά να τις αφιερώσουν στους γονείς τους με αγάπη.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ - (ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ)




ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΕΥΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΜΠΥΛΕΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Θέμα: Ευθείες και καμπύλες στο χώρο

Στόχοι:
Οι μαθητές να:
- αναπαριστούν ευθείες και καμπύλες στο χώρο με το σώμα τους.
- σχηματίζουν φανταστικές ευθείες και καμπύλες στο χώρο.
- μετακινούνται με διάφορους τρόπους πάνω σε ευθείες και καμπύλες.
- αναπαριστούν ευθείες και καμπύλες στο χώρο με τη χρήση αντικειμένων.
- αναπτύξουν την ικανότητα χειρισμού ενός αντικειμένου (στεφανάκι – ράβδος).
- αναπαριστούν ως ομάδα μια εικόνα.
- αναπτύξουν το συντονισμό στην ομάδα, τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους.

Υλικά:
Ραδιοκασετόφωνο - cd
Σχοινάκια
Στεφανάκια
Ράβδοι
Καρτέλες εργασίας
Κόλλες Α4
Μαρκαδόροι

Χώρος: Κλειστή αίθουσα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση – Στοχοθεσία – Έλεγχος

Συζήτηση για διαδρομές (ευθείες – καμπύλες)

Μουσικές ευθείες και καμπύλες
Ο δάσκαλος βάζει ένα μουσικό κομμάτι το οποίο χωρίζει σε δυο μέρη (αργό – γρήγορο ή κουπλέ – ρεφρέν). Ζητά από τα παιδιά να κινούνται αργά στο πρώτο μέρος του τραγουδιού μόνο σε ευθείες και στο δεύτερο μέρος του τραγουδιού να κινούνται γρήγορα μόνο σε καμπύλες.
Αν η μουσική σταματήσει στο πρώτο μέρος τα παιδιά μένουν ακίνητα σε ένα σωματικό σχήμα με ευθείες. Αντίθετα αν η μουσική σταματήσει στο δεύτερο μέρος το σωματικό σχήμα θα πρέπει να είναι καμπύλη.

Με σχοινάκια έχουμε δημιουργήσει στο χώρο ευθείες και καμπύλες και δείχνουμε για αναφορά.

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Ατομικά

Μετακίνηση σε ευθείες και καμπύλες
Τα παιδιά αραιώνουν στο χώρο με μέτωπο προς το δάσκαλο. Από τη θέση αυτή κάνουν με το παράγγελμα 4 πλάγια εναλλάξ βήματα προς τα δεξιά σε ευθεία και στη συνέχεια το ίδιο προς τα αριστερά. Επιτόπου κτυπούν παλαμάκια σε 4 χρόνους και σε άλλους 4 αλλάζουν θέση στο χώρο πότε με τρέξιμο σε καμπύλες και πότε με τρέξιμο σε καμπύλες.
Παραλλαγή :
Άλλη μορφή μετακίνησης (κουτσό, πηδηματάκια) και άλλος ρυθμός.

Φανταστικές ευθείες ή καμπύλες στο χώρο
Ο δάσκαλος προτείνει στα παιδιά να γράψουν φανταστικές ευθείες χωρίς να μετακινηθούν από τη θέση τους. Οι ευθείες μπορεί να είναι μικρές ή μεγάλες προς όποια κατεύθυνση και επίπεδο επιθυμούν. Το τέλος μιας ευθείας να είναι η αρχή μιας άλλης.
Επανάληψη ίδιας άσκησης γράφοντας καμπύλες.
Συνδυασμός των δυο (ευθεία –καμπύλη – ευθεία)
Προέκταση
Τους δίνεται μαρκαδόρος και χαρτί και ζωγραφίζουν αυτά που φαντάστηκαν

Σχεδιάζουν ομαδικά σε πινακίδα που τοποθετήσαμε

Ζευγάρια

Ακολούθα με από κοντά
Το ένα παιδί είναι οδηγός και το άλλο το ακολουθεί. Ο πρώτος γράφει μια ευθεία ή καμπύλη στο χώρο και ξαφνικά σταματά με ανοικτά τα πόδια. Ο δεύτερος περνά κάτω από τα πόδια του, παίρνει τη θέση του οδηγού, και κάνει το ίδιο. (3-4 επαναλήψεις)
Παραλλαγή
Η αλλαγή οδηγού γίνεται με άλμα πάνω από το κουλουριασμένο σώμα του πρώτου παιδιού.
Προέκταση
Δίνεται στα ζευγάρια χαρτί και μαρκαδόρος και σχεδιάζουν τις διαδρομές που ακολούθησαν.

Ευθείες και καμπύλες με το σώμα μας
Τα ζευγάρια καλούνται να σχηματίσουν διάφορες ευθείες και καμπύλες κάθε φορά σε διαφορετικό επίπεδο και κατεύθυνση.

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Ομάδες
Χωρίζουμε τα παιδιά σε 2 ομάδες. Στη μια ομάδα δίνονται ράβδοι (1 σε κάθε παιδί) και στην άλλη ομάδα στεφανάκια (1 σε κάθε παιδί). Τα παιδιά κάνουν διάφορους συνδυασμούς παίζοντας με τις έννοιες ευθείες και καμπύλες. Τέλος τα παιδιά καλούνται να κινηθούν με διάφορους τρόπους πάνω στις ευθείες και καμπύλες που κατασκεύασαν.
(Αλλαγή ρόλων)

Καρτέλες με εικόνες.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΚΑΡΤΕΛΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ (ΣΗΜΕΙΑ - ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ)









ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΛΕΣ (8 ΣΥΝΟΛΙΚΑ) ΠΟΥ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΘΕΜΑΤΑ:
ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ : ΧΕΡΙΑ, ΛΑΙΜΟΣ, ΚΕΦΑΛΙ
ΣΗΜΕΙΑ : ΜΥΤΗ, ΑΓΚΩΝΑΣ, ΓΟΝΑΤΟ, ΑΥΤΙ, ΔΑΚΤΥΛΟ
ΣΤΕΙΛΕ 2 ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ¨ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ¨ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΟΥ (savvidg@cytanet.com.cy) ΚΑΙ ΖΗΤΑ ΝΑ ΣΟΥ ΣΤΑΛΟΥΝ ΟΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΚΑΡΤΕΛΕΣ
Σημείωση: Η κάθε ανάρτηση στο ιστολόγιο θα αναφέρει το όνομα του αποστολέα.

Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ (ΣΗΜΕΙΑ - ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ)

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ


Θέμα: Γνώση του Σώματος (Σημεία και Επιφάνειες)

Στόχοι:
Οι μαθητές να
- γνωρίσουν το σώμα τους
- μπορούν να ξεχωρίζουν τις επιφάνειες και τα σημεία του σώματος τους.
- αναπτύξουν την ικανότητα χειρισμού αντικειμένου (μπαλόνι).
- καλλιεργήσουν την ευκινησία τους.
- αναπτύξουν την ικανότητα συνεργασίας με το ζευγάρι και την ομάδα τους.

Υλικά:
Μπαλόνια (1 κάθε παιδί)
Εικόνες για αφόρμηση
(σημεία – επιφάνειες σώματος)
Ραδιοκασετόφωνο
Ταμπουρίνο

Χώρος:
Γήπεδο καλαθόσφαιρας - Γήπεδο πετόσφαιρας

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση – Στοχοθεσία

Επιφάνειες και σημεία του σώματος
Ο εκπαιδευτικός εξηγεί στα παιδιά ότι το ανθρώπινο σώμα έχει επιφάνειες (παλάμη, πέλμα, στήθος, πλάτη, μάγουλο κ.λ.π) και σημεία (αγκώνες, γόνατα, ώμοι, δάκτυλα κ.λ.π)
Στη συνέχεια ζητά από τα παιδιά να αγγίξουν τα σημεία του σώματος τους και να ονομάσουν ποια βρίσκονται στο μπροστινό μέρος του σώματος τους και ποια στο πίσω.

Βάζουμε στο ραδιόφωνο να παίζει το τραγούδι «Κεφάλι , ώμοι
,γόνατα και πόδια». Τα παιδιά περπατούν ελεύθερα στο χώρο και
αγγίζουν κάθε φορά τα σημεία του σώματος τους για τα οποία γίνεται
αναφορά στο τραγούδι.
Κεφάλι – Ώμοι – Γόνατα – Πόδια - Μάτια – Μύτη – Μάγουλα - Αυτιά

Δείχνουμε σημεία και επιφάνειες του σώματος σε εικόνες.

Προσπαθούν να εκτελούν τις κινήσεις σύμφωνα με το ρυθμό της μουσικής.
αργά - γρήγορα


ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Ενώνουμε σημεία και επιφάνειες του σώματος (ζευγάρια)
Τα παιδιά μετακινούνται στο χώρο με ¨περπάτημα¨ ή ¨τρέξιμο¨ ανάλογα με το παράγγελμα του δασκάλου. Με ένα κτύπημα στο ταμπουρίνο σχηματίζουν ζευγάρια – τριάδες – τετράδες με ενωμένες δυο επιφάνειες ή δυο σημεία του σώματος τους.
- πλάτη με πλάτη
- πόδια με πόδια
- πόδια με χέρια
- δάκτυλα με δάκτυλα
- κ.λ.π

Επιφάνειες του σώματος και μπαλόνι
Ο εκπαιδευτικός μοιράζει στα παιδιά από ένα μπαλόνι. Τα παροτρύνει να περπατήσουν, να τρέξουν, να κυλιστούν στο πάτωμα ή και να τινάζονται προς τα πάνω προκειμένου να παραμείνει το μπαλόνι τους στον αέρα και να χρησιμοποιούν έστω μια φορά όλες τις επιφάνειες του σώματος τους.
Τα παιδιά δοκιμάζουν και πάλι χρησιμοποιώντας:
- Μόνο τα χέρια
- Μόνο τα πόδια
- Μόνο το κεφάλι
- Ούτε χέρια ούτε πόδια ούτε κεφάλι

Σημεία του σώματος και μπαλόνι
Επανάληψη της ίδιας άσκησης. Για να παραμείνει το μπαλόνι στον αέρα χρησιμοποιούν μόνο σημεία του σώματος τους.

Πέταγμα και πιάσιμο
Πέταγμα και πιάσιμο του μπαλονιού από διάφορες θέσεις.

Βάζω το μπαλόνι ανάμεσα σε επιφάνειες και σημεία του σώματος
Τα παιδιά τρέχουν κρατώντας το μπαλόνι με τα 2 χέρια. Με το σφύριγμα μένουν ακίνητα και κρατούν το μπαλόνι κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο. Το μπαλόνι θα πρέπει να βρίσκεται μεταξύ δυο επιφανειών, δυο σημείων ή σημείου και επιφάνειας.


Ζευγάρια με ένα μπαλόνι

Εναλλάξ κτυπήματα
Σε ζευγάρια προσπαθούν να κρατήσουν το μπαλόνι τους στον αέρα με εναλλάξ κτυπήματα.

Γίνε μποξέρ
Το ένα παιδί με τεντωμένο το χέρι κρατά το μπαλόνι και το άλλο υποδύεται τον μποξέρ και κτυπά με γροθιές (αριστερό – δεξί) και από διάφορες κατευθύνσεις το μπαλόνι.
Αλλαγή ρόλων.

Γίνε καρατίστας
Το ένα παιδί με τεντωμένο το χέρι κρατά το μπαλόνι και το άλλο υποδύεται τον καρατίστα και κτυπά με κλωτσιές (αριστερό – δεξί) και από διάφορες κατευθύνσεις το μπαλόνι.
Αλλαγή ρόλων.

Προτρέπουμε τα παιδιά να χρησιμοποιούν διάφορα επίπεδα
- ψηλό
- μεσαίο
- χαμηλό



ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Τραγούδι Χοπι - Χοκι
Βάζουμε στο ραδιόφωνο να παίζει το τραγούδι «Χοπι - Χοκι». Τα
παιδιά περπατούν καλούνται να συνοδεύσουν κινητικά το τραγούδι
κάνοντας κινήσεις με τα σημεία του σώματος τους που αναφέρονται.

Αν χρειαστεί δίνουμε ιδέες στα παιδιά.


ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΒΙΝΤΕΟ - ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ (ΣΧΟΙΝΑΚΙ)

Σχοινάκι -(Fitness for Kids - Skipping Rope)

Απλές κινήσεις με σχοινάκι (Jump Rope Easy Tricks)

Βασικές Κινήσεις με Σχοινάκι (Basic Skipping Instructional)

Οδηγίες για σχοινάκι (How to Jump Rope)

Παρουσίαση δεξιότητων στο σχοινάκι από ομάδα μαθητών

ΚΑΡΤΕΛΕΣ - ΕΥΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΜΠΥΛΕΣ

Μοιράστε στα παιδιά τις πιο κάτω καρτέλες ή παρόμοιες και ζητήστε τους να εκτελέσουν φανταστικές διαδρομές ώστε να σχηματίσουν τις γραμμές που απεικονίζουν.
Τα παιδιά αλλάζουν καρτέλα και εκτελούν και πάλι την πιο πάνω δραστηριότητα.

Επέκτασεις:

Ένα παιδί παίρνει καρτέλα και κινείται για να σχηματίσει τη φανταστική γραμμή και τα άλλα παιδιά που παρακολουθούν προσπαθούν να μαντέψουν τι γραμμή σχημάτισε με την κίνηση του ή ακόμη να τη σχεδιάσουν σε χαρτί.

Τα παιδιά σχηματίζουν ζευγάρια ή μεγαλύτερες ομάδες και με τις καρτέλες που έχουν στη διάθεση τους ετοιμάζουν ένα σύντομο κινητικό πρόγραμμα.


Σημείωση: Η πιο πάνω δραστηριότητα μπορεί να εφαρμοστεί και στη διδασκαλία των μετακινήσεων.

ΒΙΝΤΕΟ - ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ (ΚΟΡΔΕΛΕΣ)

Απλές κινήσεις με κορδέλα



Συγχρονισμένο Πρόγραμμα με Κορδέλες (Ομαδική Παρουσίαση)



Χορός με Κορδέλα



΄Προγράμματα με Κορδέλα (Επαγγελματικό Επίπεδο)


Κυριακή 21 Μαρτίου 2010

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ (ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ - ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΒΑΡΟΥΣ)

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Θέμα: Μεταφορά και υποδοχή βάρους - Ισορροπίες

Υλικά:
Στρώματα γυμναστικής (1κάθε ζευγάρι)
Πάγκοι εργασίας
Καρτέλες εργασίας (1κάθε ζευγάρι)
Καρτέλες με ισορροπίες


Χώρος: κλειστή αίθουσα


Στόχοι: Οι μαθητές να:
- κατανέμουν σωστά το βάρος τους για να ισορροπούν σε διάφορες καταστάσεις και σε διάφορα σημεία του σώματος τους.
- εκτελούν ατομικά και σε ζευγάρια συμμετρικές και ασύμμετρες ισορροπίες στο έδαφος αλλά και πάνω σε όργανα (πάγκοι , κρεβατάκια, κ.λ.π)
- χρησιμοποιούν κατά την εκτέλεση ατομικών ή ομαδικών ισορροπιών διαφορετικά επίπεδα, διαφορετικές κατευθύνσεις και διαφορετικές εντάσεις.
- ενώνουν ισορροπίες με διάφορους τρόπους – άλμα – στροφή – κ.λ.π
- παρουσιάζουν σε ζευγάρια και ομάδες ένα συγχρονισμένο πρόγραμμα από διάφορες ισορροπίες.
- αξιολογούν ένα πρόγραμμα από διάφορες ισορροπίες στηριζόμενοι σε συγκεκριμένα κριτήρια.


ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Συγκέντρωση – Στοχοθεσία – Έλεγχος

Ισορροπίες σε όργανα - ¨Αγάλματα¨ - Επίπεδα χώρου
Στο χώρο έχουμε σκορπισμένα διάφορα όργανα (κρεβατάκια , πάγκους εργασίας , στεφανάκια) αρκετά ώστε να αναλογούν 1 για κάθε παιδί. Τα παιδιά κινούνται στο χώρο με διάφορες μορφές μετακίνησης και το και όποτε ανεβαίνουν σε ένα όργανο καλούνται να παγώσουν για μερικά δευτερόλεπτά και να συνεχίσουν την κίνηση τους. Με το τελικό σήμα του εκπαιδευτικού κάθε παιδί τρέχει σε ένα όργανο και κάνει γίνεται άγαλμα.

Αρχικά η δραστηριότητα γίνεται ελεύθερα. Στις επόμενες επαναλήψεις ο εκπαιδευτικός θέτει περιορισμούς για τις ισορροπίες πάνω στα όργανα:
- ισορροπίες σε χαμηλό επίπεδο
- ισορροπίες σε ψηλό επίπεδο
- ισορροπίες σε μεσαίο επίπεδο
- συμμετρικές ισορροπίες
- ασύμμετρες ισορροπίες


Γίνεται αναφορά σε άλλες συμμετρικές και ασύμμετρες κινήσεις. (άλματα, στροφές, κύλισμα)

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Ρίχνω το ζάρι
Οι μαθητές εργάζονται όλοι στο έδαφος (ανά δύο σε κρεβατάκια). Κάθε φορά ένας μαθητής ρίχνει το ζάρι (με αριθμούς από το 1 μέχρι το 6). Ο μαθητής φωνάζει δυνατά τον αριθμό και οι συμμαθητές τους έχουν περιορισμένο χρόνο για να εκτελέσουν ισορροπίες σε τόσα μέρη του σώματος τους όσο είναι ο αριθμός στο ζάρι.

Συζητούμε για τα μέρη του σώματος που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στις ισορροπίες μας.
Αξιολογούμε τις ισορροπίες και δείχνουμε διαφορετικές εκτελέσεις για τον κάθε αριθμό.

Κάνε τη δική σου ισορροπία
Τοποθετούνται στα όργανα καρτέλες στις οποίες καθορίζονται σχηματικά συγκεκριμένα σημεία για να εκτελέσουν οι μαθητές μια ισορροπία. Τα παιδιά κινούνται με το σήμα του εκπαιδευτικού από όργανο σε όργανο και καλούνται να εκτελέσουν τις δικές τους ισορροπίες με βάση την καρτέλα που έχει σε κάθε όργανο. Κάθε φορά ζητείτε από άλλα παιδιά να μαντέψουν με βάση την ισορροπία ενός συμμαθητή τους πια μέρη του σώματος είχε πάνω η καρτέλα του.

Σταθερή και ασταθής ισορροπία

1η περίπτωση
Οι μαθητές καλούνται να ισορροπήσουν με διάφορους τρόπους στα χέρια και στα πόδια τους.( χελώνα - γεφύρι κλπ). Ακολούθως καλούνται να μικράνουν τη βάση στήριξης όσο μπορούν ( ψηλό – χαμηλό γεφύρι).
2η περίπτωση
Οι μαθητές καλούνται να ισορροπήσουν πάνω στην κοιλιά. Ακολούθως τα χέρια τραβούν προς τα πάνω τα πόδια με στόχο να φτάσουν κοντά στο κεφάλι μικραίνοντας ταυτόχρονα και τη βάση στήριξης.
3η περίπτωση
Οι μαθητές καλούνται να ισορροπήσουν αρχικά στα δύο πόδια και ακολούθως στο ένα πόδι.
Τα παιδιά λένε τις παρατηρήσεις τους για το πως άλλαζε κάθε φορά η ισορροπία τους και πότε ήταν πιο σταθερή.


Μεγάλο πλάτος βάσης στήριξης σημαίνει σταθερή ισορροπία.
Μικρό πλάτος βάσης στήριξης σημαίνει ασταθής ισορροπία
.

Ισορροπία και κίνηση ελεύθερων μερών
Οι μαθητές καλούνται να ισορροπήσουν σε διάφορες βάσεις στήριξης και να βρούν κινήσεις που μπορούν να κάνουν τα ελεύθερα μέρη του σώματος τους. αρχικά στα δύο πόδια και ακολούθως στο ένα πόδι.


Ισορροπία και μετακίνηση ή αλλαγή μερών στήριξης
Οι μαθητές καλούνται να ισορροπήσουν σε διάφορες βάσεις στήριξης και κρατώντας μόνο το ένα μέρος του σώματος τους σταθερό να μετακινήσουν τα άλλα μέρη σε διάφορα σημεία.
Αλλάζουν τα μέρη στήριξης μιας ισορροπίας.

Ενθαρρύνουμε να χρησιμοποιούν ποικίλα κινήσεων και διαφορετικές ταχύτητες κίνησης.

Συστροφές
Στροφές
Αριστερό - Δεξί

Ενώνω 3 ισορροπίες
Ατομικά τα παιδιά καλούνται να ενώσουν 3 ισορροπίες και να δημιουργήσουν το δικό τους πρόγραμμα. Μεταξύ των ισορροπιών καλούνται να εντάξουν μια μετακίνηση ή άλλες κίνηση που έμαθαν.


ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Ισορροπίες σε Ζευγάρια (Συγχρονισμός)
Δίνεται στα ζευγάρια καρτέλα εργασίας και οι μαθητές καλούνται να καταλήξουν σε 6 ισορροπίες και να εκτελέσουν από κοινού ένα συγχρονισμένο πρόγραμμα. Αν υπάρχει χρόνος σχεδιάζουν και σχηματικά τις 6 ισορροπίες που χρησιμοποίησαν.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Σάββατο 20 Μαρτίου 2010

ΚΑΡΤΕΛΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ( ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ - ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΒΑΡΟΥΣ )















ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ (15 ΣΥΝΟΛΙΚΑ) ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΘΕΜΑ:
ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ (9)
ΜΕΡΗ ΣΩΜΑΤΟΣ (6)

ΣΤΕΙΛΕ 2 ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ¨ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ¨ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ (savvidg@cytanet.com.cy) ΚΑΙ ΖΗΤΑ ΝΑ ΣΟΥ ΣΤΑΛΟΥΝ ΟΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΚΑΡΤΕΛΕΣ
Σημείωση: Η κάθε ανάρτηση στο ιστολόγιο θα αναφέρει το όνομα του αποστολέα.

Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ( ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ )












ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΛΕΣ (16 ΣΥΝΟΛΙΚΑ) ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΖΩΩΝ

ΣΤΕΙΛΕ 2 ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ¨ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ¨ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ (savvidg@cytanet.com.cy) ΚΑΙ ΖΗΤΑ ΝΑ ΣΟΥ ΣΤΑΛΟΥΝ ΟΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΚΑΡΤΕΛΕΣ

Σημείωση: Η κάθε ανάρτηση στο ιστολόγιο θα αναφέρει το όνομα του αποστολέα.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ( ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΕ ΖΕΥΓΑΡΙΑ )






ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΕΣ 5 ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΛΕΣ (ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΣΕ ΖΕΥΓΑΡΙΑ) ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΡΤΕΛΑ ΜΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΜΕΝΕΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ (12 ΣΥΝΟΛΙΚΑ) ΓΙΑ ΤΕΛΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.

ΣΤΕΙΛΕ 2 ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ "ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ" ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ (savvidg@cytanet.com.cy) ΚΑΙ ΖΗΤΑ ΝΑ ΣΟΥ ΣΤΑΛΟΥΝ ΟΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΚΑΡΤΕΛΕΣ.
Σημείωση: Η κάθε ανάρτηση στο ιστολόγιο θα αναφέρει το όνομα του αποστολέα

ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ( ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΤΣΙΡΚΟ )






















ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΡΥΘΜΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ






















Πέμπτη 18 Μαρτίου 2010

ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ( ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ)
















ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΛΕΣ (16 ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ)
ΣΤΕΙΛΕ 2 ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ "ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ" ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΟΥ (savvidg@cytanet.com.cy) KAI ZHTA NA ΣΟΥ ΣΤΑΛΟΥΝ ΟΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΚΑΡΤΕΛΕΣ
Σημείωση: Η κάθε ανάρτηση στο ιστολόγιο θα αναφέρει το όνομα του αποστολέα.

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

ΚΑΡΤΕΛΕΣ - ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ (ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΡΑΒΔΟΥΣ)







ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΛΕΣ (ΣΥΝΟΛΙΚΑ 16) ΜΕ ΤΑ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΘΕΜΑΤΑ:
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗ ΡΑΒΔΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΓΙΝΕ ...............
ΤΣΟΠΑΝΟΣ
ΒΑΣΙΛΙΑΣ
ΓΕΡΟΝΤΑΚΙ
ΚΗΠΟΥΡΟΣ
ΟΙΚΟΚΥΡΑ
ΞΙΦΟΜΑΧΟΣ
ΓΚΟΛΦΙΣΤΑΣ
ΤΑΧΥΔΑΚΤΥΛΟΥΡΓΟΣ
ΜΑΕΣΤΡΟΣ
ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ
Κ.Α
ΣΤΕΙΛΕ 2 ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ (savvidg@cytanet.com.cy) ΚΑΙ ΖΗΤΑ ΝΑ ΣΟΥ ΣΤΑΛΟΥΝ ΟΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΚΑΡΤΕΛΕΣ

Σημείωση: Η κάθε ανάρτηση στο ιστολόγιο θα αναφέρει το όνομα του αποστολέα.

Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ - ΚΥΚΛΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΗ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ρυθμική Γυμναστική


Θέμα: Γνωριμία με τα όργανα της Ρυθμικής (κυκλική γύμναση)

Στόχοι:
Οι μαθητές να
- εκτελούν ρυθμικές γυμναστικές προτάσεις (κινητικές – στατικές).
- εκτελούν ρυθμικές γυμναστικές προτάσεις με τη χρήση οργάνων.
• μπάλες
• κορδέλες
• σχοινάκια
• στεφανάκια
• ράβδοι (κορίνες)
- παρουσιάζουν σε ομάδες ένα συγχρονισμένο πρόγραμμα από ρυθμικές γυμναστικές προτάσεις με τη χρήση οργάνων.
- χρησιμοποιούν κατά την εκτέλεση ατομικών ή ομαδικών ρυθμικών γυμναστικών προτάσεων διαφορετικά επίπεδα, διαφορετικές κατευθύνσεις και διαφορετικές εντάσεις.
- γνωρίσουν το μοντέλο της κυκλικής γύμνασης με σταθμούς δραστηριοτήτων.

Υλικά:
5 διαφορετικοί σταθμοί με:
• μπάλες
• κορδέλες
• σχοινάκια
• στεφανάκια
• ράβδοι (κορίνες)

Καρτέλες με οδηγίες
Καρτέλες με εισηγήσεις

Χώρος: Κλειστή αίθουσα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση – Στοχοθεσία – Έλεγχος

Κινητικές – Στατικές προτάσεις
Τα παιδιά αραιώνουν στο χώρο και εκτελούν πότε κινητικές και πότε στατικές προτάσεις με το σώμα τους.

Ζητούμε από τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν στις προτάσεις τους
- και τα τρία επίπεδα του χώρου ( χαμηλό – μεσαίο – ψηλό)
- διαφορετικές κατευθύνσεις
- διαφορετικές μορφές μετακίνησης
- διαφορετικές εντάσεις

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Δίνουμε στις ομάδες την καρτέλα εργασίας
Στην καρτέλα δίνουμε οδηγίες και συμβουλές που πρέπει να θυμούνται όταν δουλεύουν στις ομάδες τους καθώς και το πως η ομάδα θα μετακινείται από σταθμό σε σταθμό με το σήμα του εκπαιδευτικού.



Η κάθε ομάδα θα περάσει με τη σειρά από 5 σταθμούς
• μπάλες
• κορδέλες
• σχοινάκια
• στεφανάκια
• ράβδοι (κορίνες)

Σε κάθε σταθμό υπάρχει καρτέλα με οδηγίες αλλά και καρτέλα με ιδέες (βλέπε ΚΑΡΤΕΛΕΣ - ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ) που θα βοηθήσει τα παιδιά στην εργασία τους.


Καρτέλα με οδηγίες


Αλλαγή σταθμού κάθε 5 λεπτά με το σήμα του εκπαιδευτικού.


ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Συζητούμε το στόχο του μαθήματος και τα παιδιά λένε τις εντυπώσεις τους από την επαφή τους με τα όργανα της ρυθμικής γυμναστικής.
Αναφορά στην επέκταση του θέματος σε επόμενα μαθήματα με ξεχωριστά μαθήματα για κάθε ένα από τα όργανα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ